En sån där morgon..

God morgon!

Jaha, vaknade till en sån där dag när inget riktigt blir som man hade tänkt sig. Jag hade ställt klockan extra tidigt eftersom jag skulle lämna in bilen på verkstaden, vilket också är otroligt skoj. Eftersom jag alltid är så sjukt morgontrött så tänkte jag köra en ny variant på att lyckas ta mig upp. Ställde min jobbmobil och la den i bortre änden av sovrummet.. Vaknade med en konstig känsla av att jag var sen, vilket visade sig vara helt korrekt. Jobbmobilen hade inte ringt för den hade bytt till till Greenwichtid, hur tusan är det möjligt när den fungerade kvällen före???

Vilket fall som helst blev det en jäkla fart på mig. Och då blir det ju som alltid när man är sen, jag sprang in i saker, välte saker, spillde ut frukost och gud vet vad. När jag skulle gå såg jag att Olivia hade legat och myst på min säljpärm som jag hade lämnat på hallgolvet.. Var bara att hinna rolla den innan jag gick, ser ju lite märkligt att komma med en grymt hårig pärm på kundbesöken ;)

Hann på något märkligt sätt ändå i tid till verkstan, där jag då hann reta upp mig rejält. Lämnade in bilen direkt där jag alltid gjort, dvs direkt till killarna i verkstadshallen. Har ju varig där otaliga gånger redan så är ju ganska tjenis med dom. Den trevliga karln bad mig anmäla mig i receptionen också eftersom de ville ha mitt telefonnummer. Sagt och gjort, gick ju dit. 
Killen i receptionen frågade vart jag hade bilen och jag sa att jag redan hade lämnat den direkt till verkstaden. Jaha, säger han, men då har du ju lämnat den på Audi. Nä, säger jag, jag har lämnat den på samma ställe som tidigare gånger. Ni sa ju att jag skulle lämna den på samma ställe som tidigare gånger när jag frågade när jag bokade tiden.. jaha, vad märkligt, säger han. Kände mig ju som totalblåst, du vet tjejer och bilar.. Får väl se om jag får tillbaka den i eftermiddag, var tydligen inte helt säkert..

Hoppas allt strul är klart för denna dag. Nu ska jag göra lite nytta på jobbet.


Kommentarer
Postat av: madde

Hoppas det går bra hos doktorn! orolig för dig!

Tack så himla mycket för lånet av presentkort. Nu har jag kunnat köpa skorna! Jättenöjd! Nu kan jag knappt vänta tills jag får börja använda dom!



Kramis

2009-03-31 @ 13:45:11
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0