Akuten

Jag kontaktade vårdcentralen idag eftersom jag fortfarande mår dåligt efter hjärnskakningen (och efter lite påtryckningar av er vänner). När jag ringde blev den gulliga tjejen i växeln ganska orolig och klämde in mig för ett besök på eftermiddagen fast det egentligen inte fanns någon tid. Väl där testade de reaktion, pupiller, balans och blodtryck. Blodtrycket var ganska högt och balansen var ganska rubbad.. När jag skulle stå på golvet och blunda samtidigt vinglade jag värre än efter en barrunda ;) Riktigt obehagligt. Jag hade även problem med att hitta näsan när jag skulle föra ett finger dit med stängda ögon..

Allt detta resulterade till en remiss för röntgen på akuten, där jag tillbringat både eftermiddagen och hela kvällen. Fick göra fler koordineringstester på akuten och dom var inte helt ok. Sen kördes jag in på hjärnröntgen.. Och efter det, väntan, väntan och åter väntan.. Jag hann ju stressa upp mig rejält under den tiden. Började ju tro att jag hade en tumör eller något eftersom de dröjde så. Har ju en osannolik sjukhusrädsla, allt med mamma och brorsan har ju satt sina spår.. Vid 20-tiden kom iallafall min läkare tillbaka. Resultaten visade att jag hade en rejäl hjärnskakning, med en påbörjan till blödning i hjärnan. Tack och lov ingen utvecklad blödning, men dock tendenser till en.. Herre gud.. Det hade jag inte väntat mig. Jag måste undvika att slå i huvudet nu för det kunde skada rejält, så hoppas jag håller mig från att svimma fler gånger.. Lite svårt att styra hur man landar då. Mina symptom med yrsel, extrem trötthet, koncentrationsproblem och känsla att vara "lite trög" (alltså mer än vanligt ;) kan sitta i mellan 3-5 veckor till trodde hon.

Det var väldigt viktigt att jag vilar rejält, inte gör någom fysiskt jobbigt, sover mycket och lyssnar på kroppen.. Måste nog verkligen lyssna på dessa råd och inte bara köra på som vanligt.. Hoppas jag håller mig på benen och inte halkar mer heller.. Broddar kanske inte är så dumt ändå =)

Nä som sagt, fullständigt slut nu. Ska nog inte sitta och blogga mer men ville ge ett livstecken. Nu är det sovdags för mig.
Kram å god natt

Kommentarer
Postat av: Madde

Hujja, vilken himla tur att du sökte läkarvård. Nu får du lyssna på kroppen och bara ta det lugnt. Hör av dig om du behöver något!

Kramis!

2009-04-01 @ 09:40:49
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Fan vilken grej. Obehagligt. Bra att du vet om det nu. Lova att du tar det lugn tjejen...

2009-04-01 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0