Ljuvliga sommardag

Vilket väder det är ute idag! Har ätit sushi ute på lunchen idag och det riktigt hettar i ansiktet nu. Första riktigt varma dagen på länge. Jag hade gärna legat på stranden idag istället för att jobba, men mysigt med bra väder ändå. Efter jobbet ska jag och J ta en glass. Härligt!

Var ett tag sedan jag bloggade. Har firat en mysig midsommarafton sen sist hemma hos A och T i Granön. Det hanns med både sill och potatis, nubbe, grillat, jordgubbar, vedeldad bastu och årets premiärdopp! Jättetrevligt!

På lördagen var vi och firade J som fyllde 40 år! Det blev en mysig middag och spelkväll.

I övrigt har jag varit inne i ett jäkla oflyt minst sagt. För ett tag sedan började bilens motorstyrningslampa att lysa...och det är ju inte första gången. Varje gång jag varit in med bilen så har de aldrig hittat något fel. Så surrade lite med brorsan som är väldigt bra på det här med bilar och han gav förslaget att plocka bort minuspolen på batteriet en sväng för att nollställa. Är det då inget "riktigt" fel så slocknar lampan, annars tänds den på nytt om det är något allvarligt. Sagt och gjort, tog bort batteriet och det fungerade verkligen. Men säg den glädje som varar för evigt, För nu la istället stereon i bilen av!! Får frispel!!! Har kollat alla säkringar men inget fel, så måste väl fara in till verkstan igen. Stereon är till råga på allt bara någon månad gammal... 

Då slutar det ju inte här med strul, detta var visst bara början. Söndag morgon, trött och seg. Låg länge och var sugen på en nybryggd kopp kaffe. Till slut masade jag mig upp ur sängen för att brygga. Vad gör jag då? Jo jag fastnar med skärpet från morgonrocken i kaffebryggaren och river ner glaskannan som krossas i tusen bitar på köksgolvet. Kul!! Var bara att plocka fram dammsugen och ta upp allt innan katterna började gå omkring i allt. Så det fick bli kaffe på stan för mig och F istället. Så nu har jag fått köpa en ny kanna.. Roliga utgifter. Är ju inte första gången jag krossat kannor heller. Snart får jag väl köpa mig en perkulator, dom kan man ju inte krossa ;)

I måndags skjutsade jag ut F till flyget och skulle sedan parkera bilen i garaget. Halvvägs in där lägger servon av i bilen av så att jag inte kan svänga. Blir tvungen att köra rakt fram och ställa mig och helt spärra vägen för alla, men vad ska man göra. Gjorde ett vansinnesvrål just då, fick fullständigt frispel på bilen. De som hörde mig därnere måste ju undrat vad fan det var frågan om... Blev så arg att jag började gråta ;)
Stängde av bilen men när jag startade den igen fungerade allt igen. Mysko. Så nu är det "bara" stereon som inte fungerar. Hoppas allt fortsätter fungera nu, blir en aningens rädd.



Klockan går, nu väntar snart glass och sol! Vi höres.
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bortsett från bilen och krossande kannor, så verkar du haft det bra

2009-06-24 @ 21:16:19
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Emma Aludden

Du är så rolig att jag håller på att trilla av stolen av skratt. Jag får mig alltid ett gott skratt åt ditt missflyt när jag läser din blogg. Den här sidan är nog något för dig.



http://www.fmylife.com/tops

2009-06-24 @ 22:16:57
URL: http://blogg.aludden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0