Helgen rusade förbi

Söndag kväll...REDAN!!! Usch vad helgen rusade förbi.
Jag har varit ganska trött och hängig sista dagarna, hamnade helt i ofas med sömnen efter jag fick beskedet om Susannes pappas bortgång. Blir så berörd och det känns jobbigt att vara långt ifrån. Så i fredags hade jag en påbörjad migränattack.. Fick panik för hade lovat att gå på after work.. Men efter lunch började det lätta lite grann och det blev AW för mig. Var jättekul och blev betydligt längre än vad jag hade trott från början.. Kom hem först vid midnatt.

Igår var jag ännu mer trött...men det är ju självförvållat ;) Tog en fika med A på stan. Vi satt och häckade ganska länge på Roasters. Satt vi borden precis vid fönstret ut mot gatan, satt och spanade på folk. Vi kom på oss själva att vi nog inte riktigt är osynliga även om man sitter inomhus, haha..

Sen var det bara ladda om för kvällens grill-och fotbollsfest hos Madde. Blev riktigt lyckat trots att vädret inte var alltför inbjudande, jösses vad kallt det har varit de senaste dagarna.. Kan ju inte fatta att jag låg i bikini förra helgen och igår ville man ju nästan ha vantar på sig.. Vi grillade, såg fotboll och sippade vin. Och kvällen avslutades på Allstar.

Idag har jag inte gjort många knop. Låg kvar länge i sängen och myste med Olivia och Gizmo....Ja jag vet att jag inte är konsekvent, för normalt får missarna inte vara i mott sovrum men idag kunde jag inte motstå att bara få mysa med dom. Gizmo gjorde även ett rejält utfall mot mina fransgardiner som jag har i sovrummet, de var tydligen oerhört farliga. Jag låg och ropade från sängen men han fortsatte bara busa med dom och till slut var jag rädd att han skulle rycka ner både gardiner och kruka så fick kliva upp och försöka trassla ur honom ur gardinerna.. Glömde ju fota honom där han satt..det var illa.

Klev upp och gick och röstade, åkte förbi Madde och hämtade upp lite saker som jag hade lämnat där sen igår. Sen gjorde jag mat hemma, stekte fläskfilé (kvar från det jag köpte igår till grillningen), kokade potatis och gjorde en grymt god timjansås. Mäkta stolt över mig själv som stod över pizzasuget =)

Nu ska jag nog dyka er i soffan ett tag, sen ska jag nog försöka komma i säng i någorlunda tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0