Bildkavalkad från tjejhelgen

Bättre sent än aldrig, nu äntligen kommer en massa, massa bilder från tjejhelgen när Kina, Karin, Anna, Maria BL och Maria Ö var och hälsade på mig i Luleå. Det var första gången vi var samlade alla gamla kompisar från universitetstiden. Några av dom hade jag inte träffat sedan 2001. Herre gud. Jag hade tänkt hinna göra en fint kollage av alla bilder men har inte haft tid och ro att sätta mig ner och lära mig hur jag ska få till det, så nu kommer bilderna rakt upp och ner. Finns hur mycket bilder som helst, och en del härliga filminspelningar men dessa är preskriberat material som endast ska hållas inom gruppen, haha.



Här är jag och Karin på fredagskvällen.




Maria hade sminkjour under fredagskvällen, tror hon sminkade oss alla!!



Anna kom med ett senare flyg, så vi hade sparat lite middag till henne. Här sitter vi
med de livsfarliga vinglasen..eller rättare sagt det stora guldfiskskålarna...



Glad Maria



En klassisk partybild på oss själva måste vi ju ta!



Jag och Kina. Känns som gamla goda tider =)

Kvällen bara rusade förbi. Vi surrade gamla minnen och åter gamla minnen, drack vin och myste på. Konstigt när man väl ses efter alla dessa år, så känns det nästan som vanligt!  Vi hamnade på Olivers där vi rockade loss rejält. Som Maria BL hade skrivit på sin Fecebook.. "vi betedde oss som ett juniorhockeylag som gjorde high five på dansgolvet". En mycket korrekt iakttagelse =)

Avslutade kvällen med ett traditionellt besök på Max. Det var där killen med den otroliga raggningsrepliken dök upp:
- Era kåta små stycken, ska ni hänga med på efterdojja?

En odödlig kommentar och jag skrattar bara jag skriver om det här =)


Lördag
Vi var uppe med tuppen eftersom Maria Ö kom med tåget från Gällivare strax efter klockan 9. Åt frukost ihop och fixade oss i ordning för en dag på stan. Vi hade verkligen otroligt tur med vädret hela helgen, varmt och soligt. Kom på beställning!



Maria Ö testar stoooooora glasögon på H&M



Alla samlade i Gula paviljongen
Kina, Karin, Anna, Maria BL och Maria Ö




Efter ett antal butiker blev det dags för fika/lunchpaus. Här är Karin på
Kulturens hus uteservering.




Kina



Det blev många goda skratt den dagen..



Karin.. I bakgrunden ses en dansare från en streetgrupp som höll på med
"uppvisning" precis där vi satt.. Säger bara svettarmband och tofs tjejer ;)




Jag och Maria glassar i solen


Efter fikat blev det ytterligare shopping i stan. Var helt slut efter måååånga timmars springande. Tog en glass och vilade fötterna lite. Sa hej då till Maria, vars tåg hemåt till Gällivare gick på eftermiddaegn. Efter det packade vi i hela glada gänger i min lilla bil och drog på nostalgitripp. Jo vi rymdes även om det såg oerhört roligt ut eftersom alla är myclket längre än vad jag är!!

Vi besökte Porsön, den gamla brottsplatsen ;) Våra gamla lägenheter och givetvis Universitetet. Tog en tur inne vid Biblofiket bland annat... Oj vad mycket tid vi tillbringat där =)




Kina, Karin och Maria gör sin snyggaste pose..

Vi åkte hemåt och åt pizza och surrade på i vanlig ordning. Laddade för ytterligare en partykväll!



Kina i sin nyinköpta snygga klänning



Maria är också fin och fixad för kvällens utgång



Tre glada brudar



Vi hamnade på Olivers även denna kväll.

Vi dansade och sjöng natten lång.

Vi var ganska trötta på söndagen efter två helt otroligt roliga kvällar och med alldeles för lite sömn, men det var det värt.
Vi tog en kort promenad och några av oss gjorde några små ärenden innan det var dags att flyga tillbaka ner till Stockholm.



Kina och jag tog en kort promenad på strandpromenaden vid Norra Hamn


Så var denna helg slut. Vet helt ärligt inte när jag hade så skoj senast.
Tusen tack tjejer för att ni kom och hälsade på!!!!
Detta måste vi göra om fler gånger. Som ni vet, ni är alltid välkomna att komma upp och bo här när vi vill.

Sköt om er och hoppas vi syns och hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0