Semesterstatus

Hej å hallå!

Här kommer ett litet livstecken från mig så här mitt i semestern. Det har snart gått halvtid av semestern, hur är det möjligt? Det blir inga bilder i detta inlägg eftersom jag inte är hemma vid min egen dator, men en snabb uppdatering kan jag ju alltid göra.

Första dagen av semestern åkte jag ner till Stockholm. På kvällen blev jag bjuden på en gudomlig 5-rättersmiddag hemma hos Liv. Vet helt ärligt inte när jag åt så god hemlagad mat senast. Tack vännen för en god och himla mysig kväll!
Natten mot måndagen bar det sedan av med färjan till Gotland, där vi var i fem dagar. Otroligt fint ställe, men däremot hade vi riktigt otur med vädret. Känns ju himla synd när man är på riktigt paradisvackra stränder. Plågade i mig för ett dopp bara av ren och skär envishet. Kan ju inte ha varit på Gotland utan att ha badat. Men bortsett från vädret så har det varit himla trevligt. Bilder kommer när jag är tillbaka hemma igen.

Efter Gotland har det blivit lite fler dagar i Stockholm. Eftersom vädret fortfarande inte varit på min sida så har det blivit att gå i affärer..bla några svängar till Ikea, fikat, druckit vin, träffat kompisar och även två vändor till Västerås.

Första svängen till Västerås var himla trevligt. Då grattade vi brorsan som fyllde 40 år på midsommar i efterskott. Då var hela familjen ute och åt på ett ställe som heter Bellman. Kanongod mat var det! Och himla skoj att träffa alla.

Igår var vi även en sväng till Västerås. Blev en riktig nostalgidag. Blev nämligen äntligen bra väder som lämpade sig för att vara på stranden. Vi åkte till stranden på Björnön, vet inte när jag var där senast. Förr var det mitt favoritställe, men nu är det säkert 7-9 år sedan jag badade där senast. Efter det så blev det en kort sväng på stan. Köpte mig ett par nya vita ballerinaskor eftersom mina favoritskor snart kastar in handduken.. Vilket svider i hjärtat. Ville köpa precis likadana skor som dom men de fanns inte kvar längre..Iof inte så konstigt eftersom jag köpte dom förra våren. Men hittade ett par snarlika så det fungerar ju. Och så hann jag med ett besök på butiken New Yorker, vilket är obligatoriskt när jag är hemma. Kan liksom inte gå in där utan att handla. Har både snygga och billiga kläder. Jag fyndade tre toppar för totalt 220 kr.. Helt sjukt.

Sen mötte vi upp pappa och åkte för att äta pizza. Jag har nämligen en annan obligatorisk sak jag MÅSTE göra när jag är hemma. Nämligen att äta en Viking Kebab!! Det är en inbakad kebabpizza som de öpnnar upp på slutet och fyller med lök, sallad, dressig mm. Grymt gott. Allt detta härstammade från mina och Surres myskvällar. Vet inte hur många pizzor vi har hunnit klämma i oss där men det är säkert att både hon och jag kommer att efterfödas i vårt nästa liv som en Viking kebab ;) Vi har ju varit stammisar där på Oxbackens pizzeria så det tom saknade oss när vi flyttade från stan... Vet inte om det är bra eller dåligt, haha...

Idag håller jag på att packa ihop det jag behöver för sol och värmen. I morgon är det nämligen dags för resan till Korfu. Känns helt overkligt på något sätt. var ju ganska länge sedan den bokades och det kändes som en evighet tills man skulle iväg. Men i morgon är det alltså dags för två veckor sol och bad!!! Blir till att kliva upp hiskeligt tidigt, för vi behöver vara på Arlanda redan kl 04...oj oj. Men har packat det mesta nu...så får väl se till att komma i säng i någorlunda vettig tid. Ska hinna med en fika med Liv ikväll också, blir skoj det!

Nä nu ska jag väl slita mig från datorn. Vi hörs av när jag är hemma igen. Lev och må, för det ska jag göra =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja du, den där Viking Kebaben går inta av för hackor! Ska göra samma nostalgivända till Oxbackens Pizzeria när jag är i Västerås om ett par veckor.



Synd att ni inte hade lika fint väder på Gotland som när vi var där. Men man kan inte få allt.



Ha det så bra på Korfu!

2009-07-16 @ 18:48:40
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Madde

Ha en underbar resa! Du är saknad här hemma:) Syns på kalaset. Kramis

2009-07-16 @ 23:53:30
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0