Då var det onsdag igen...

Jag borde egentligen redan ligga i sängen vid det här laget, men blev så sugen på att uppdatera lite här.. Så får väl bli ett kortare inlägg..

Tänk att det redan är onsdag...ja eller snarare snart torsdag. Vart tar dagarna vägen?? Började räkna efter hur många arbetsdagar det är kvar, det är ju inga alls.. Och snart är det slutpendlat till Piteå..Känns riktigt skönt..samtidigt som jag på något lustigt sätt gillar att pendla.. När jag kör själv.. På med hög volym och bra musik.. Sitter å skrålar, säkert falskt också, hela vägen.. Är liksom bra för själen på något sätt.

Helgen som var tillbringades nere i Stockholm. Den innehöll det mesta..Julmarknad på Skansen, lite shopping, glöggdrickande, middag med vin, spelkväll och långfika..



Jag värmer mig vid en av eldarna på Skansen..tyvärr regnade det så var inte så juligt.





Monopol och Yatzy..värsta nostalgin.



Och så här galet glad blir jag när jag vunnit...både Monopol och Yatzi.. Nöjd..svar JA!

Denna vecka har varit en riktigt "läkarvecka". I måndags var jag till Sunderbyn och fick ett ekg-test som jag fick ha på mig under 24 timmar. Det ska registera allt som händer, samtidigt som jag ska leva på som vanligt. Så kom till jobbet med en himla massa kablar. Ludde var så himla rolig..rusade fram till mig när jag kom på kontoret och gav mig en bamsekram..samtidigt som han sa att detta måste ju ge utslag på resultaten....

Givetvis fick jag inga känningar alls av att hjärtat rusar under tiden jag hade den på mig, men det är väl som vanligt,.. Men tror ändå de märker om det skulle vara något som är fel.  Så i tisdags fick jag lämna tillbaka den, men svaren tar nog till efter årsskiftet att få.. Fick en supertrevligt och roliga sköterska... Skönt att slippa stela tråkiga människor, lyfte hela min dag minst sagt. Beklagade mig för honom att jag var frustrerad över att inte kunna träna.. Men fick ett bra tips.. Han föreslog att jag kulle gå till gymet och köra löpmaskinen..och bara gå i väldig lugn takt.  Då kan jag kontrollera fart mm hela tiden och kliva av när som helst. Går jag ut på vanlig promenad så måste man ju alltid orka ta sig hem också. Så det ska jag testa..
Idag har jag även varit på ett möte som jag så länge bävat för... Är helt slut efter det men väldans stolt över att jag äntligen tagit tag i det!! Tack Madde för ditt stöd, utan dig hade jag aldrig gjort det!!

Jag har även fått upp granen här hemma. Är så mysigt när den står och lyser i vardagsrummet. Jag satte upp den den kvällen som jag hade ekg-testet på mig och det måste ha gett utslag. Herre jävlar vad arg jag hann bli på julgransfoten.. Hur kan det krångla så mycket.. Det var nära den for ut genom rutan.. Men nu står granen uppe i alla fall..fortfarande en aningens sned men orkar helt enkelt inte bry mig längre.



Blev lite suddig bild, men ville inte ha blixt på.
Katterna har då lämnat den ifred än så länge.

Nä nu måste jag nog sova trots allt.. Kram mina goa läsare!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Gott att du fått göra EKG-testet nu. Hoppas att svaret inte dröjer allt för länge. Jag är nog den enda i Sverige som inte fått upp något julpynt. Men orka..... Din gran ser jättefin ut trots att den är suddig

2009-12-10 @ 18:11:45
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0