Mer träning

Nu sitter jag i soffan med laptopen, nyduschad i morgonrock och med en stor kopp thé med honung i. Älskar sådana här kvällar! Och jag kan känna mig nöjd med min dag tycker jag. 
Jag började jobbet sent idag, och vad händer då man har sovmorgon??!! Självklart, jag vaknade 05.30 och kunde inte somna om. Så typiskt! Det händer väl aldrig annars när man väl ska upp tidigt? Men det var ändå ganska skönt. Jag hann få ganska mycket gjort på morgonen. Hann bland annat ringa facket och ställa lite frågor som jag funderat på vad gäller min uppsägning. Och fick lite ny matnyttig info.. Sen hann jag ta med kopp kaffe med Madde. Så trevligt att surra på. Tror vi två kan prata på i evigheter om precis allt, det är alltid sån energikick!

Efter jobbet gick jag och införskaffade mig en pilatesboll. Jag hade tänkt köpa en redan i helgen när jag köpte övrig träningsutrustning men var så osäker på vilken storlek jag skulle ha. Tur det finns Google =)

Det blev en boll från Abilica, storlek 65 cm.
             


Att pumpa upp bollen var en träning i sig självt!! Och Olivia och Gizmo tittade storögd på och undrade vad det var för stort blått obehagligt monster som jag dragit hem ;). Prövade bollen direkt och höll genast på att riva halva lägenheten. Det var ju inte direkt lätt att hålla balansen på den. Med min otur kanske det är bäst att ha hjälm och skyddsutrustning ;) Tror nog detta ska gå vägen med lite övning och tålamod.

Ikväll har jag varit iväg på Helex och kört ett Step-pass. Himla härligt. Det var Kajsa som höll i det och jag bara älskar hennes pass. Hon har alltid en smittande energi och grymt bra musik. Denna gång använde vi oss av två brädor, det har jag aldrig testat förut. Himla kul, jobbigt och enormt svettigt.

Nu ska jag slappa lite i soffan innan det är sovdags. Och för sjuttonde gången försöka få in detta blogginlägg. Blivit utkastad 8 gånger nu och varje gång har sista delen av texten försvunnit. Mitt tålamod är nu slut för ikväll.

Tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tips: Håll sig borta från krossbara saker när du leker med det blåa monstret. Och en hjälm kanske vore en god idé ;OP



Svar: Tack vännen! Kramizar!

2009-08-31 @ 23:39:35
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Maria

Åhh vad jag blir träningssugen när jag läser din blogg. Vad duktig du är. Jag måste också komma igång med träningen, saknar dock ett bra gym att gå till. Vi måste styra upp en helg och hitta på nåt kul. Träning kombinerat med shopping och party kanske ;)

2009-09-01 @ 12:14:42
Postat av: Linnea

Hej! Du verkar ju också gått ut hårt med träningen, fan vad duktiga vi är! ;)

2009-09-01 @ 21:19:45
URL: http://www.lincansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0