Graven

Jag fick tidigare låna en dvd-box av Annika och Johan med tv-serien Graven som gick 2004 på Svt. Det är bland annat Kjell Bergkvist som är med i den. Jag har då helt missat att denna serie ens har gått på tv, men hörde av Annika att den var grymt bra. Denna box har legat till sig ganska länge hos mig men igår när regnet öste ner bestämde jag mig för att börja kolla på den. Den var så himla bra så att jag inte kunde sluta.. Tänkte hela tiden..bara ett avsnitt till..bara ett till.. Och till slut hade jag sett klart hela serien och klockan var närmare 02.30 på natten. Så där ja!! Den var rysligt spännande, och jag som är så lättskrämd satt bitvis och kollade med bara ett öga. Som att det ska hjälpa ;)



Fyra människor hittas mördade. Deras skelett ligger brända och täckta av osläckt kalk i en grav mitt ute i ödemarken. Kriminalinspektör Cege Ljung (Kjell Bergqvist) får i uppdrag att sätta ihop en specialgrupp
som skall utreda fallet. Specialgruppen består av fem udda personligheter som tvingas bo tillsammans på en båt för att kunna vara nära mordplatsen. Inget är som det ser ut när specialgruppen kämpar för att lösa fallet Graven är en mordgåta med mörka underströmmar, grotesk grymhet och smygande hot...

Jag rekommenderar denna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0