Undrar hur länge denna lever???

För flera år sedan förskaffades en jättefin stor palm som jag tyckte så mycket om. Hann inte ha den särskilt länge innan vi lyckades döda den...eller rättare sagt det mesta av den. Gömde den bakom gardinen och till slut tog den sig, men det tog något år. Kan ju inte påstå att den växer fort direkt. Den har trivts riktigt bra i mitt vardagsrumsfönster till för ca en månad sen när den bara tvärdog. Och nu var det verkligen kört.
Så här ser spektaklet ut:

                

Idag gjorde jag äntligen slag i saken och slängde ut den gamla och köpte en ny fin blomma. Undrar bara hur länge denna överlever i mitt våld??





Hade tänkt bloigga om helgen men får bli en annan kväll.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja du..... Den lever säkert längre än mina nya fina små kaktusar. Jag är expert på ha ihjäl levande växter

2009-04-28 @ 09:45:50
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0