Matgförgiftning, sol och skoter..det var påsken det!

Så var påsken till ända, jösses vad fort den gick. På skärtorsdagen begav sig resan norrut till en stuga i Neitisuando, några mil från Gällivare. Pausade för lite mat i Gällivare, som sen visade sig vara ett ödesdigert misstag, iallafall för mig... Kom fram till FHs stuga vid 21-snåret. Riktigt mysig stuga precis vid älven, verkligen inte fel. Packade in våra saker i stugan och slog oss ner och surrade lite.. Började snurra i huvudet som tusan och sen gick det fort. Fick rusa ut till utedasset.. Visste inte ens vilken ände jag skulle prioritera.. Och det var bara början.. Hade SM i löplopp till dasset hela natten, med inte helt lyckade försök.. Blev mycket skottande utanför stugan.. Jag var skapligt slut på morgonen, hade ju knappt sovit något och kände mig helt matt. Men skam den som ger sig. Med en jäkla vilja följde jag med ut på fredagen. Vill ju inte ligga inne i en stuga när man väl är iväg på skotersemester. Det var mulet väder men ganska varmt. Vi körde iväg med skoter till en liten sjö men fick tyvörr ingen fisk, men mysigt ändå.


Bamse njuter för fullt när han får vara med oss ute

''

Bamse var oerhört kramsjuk, världens mysigaste hund.

 

Även jag myser på renskinnet




Ett tappert försök att få fisk.

Men denna dag gick det tungt...

På kvällen kom J till stugan. Hon hade jobbat på dagen så kunde komma först senare. Var riktigt skoj. Vi satt och surrade allihopa i stugan men jag kände mig fortfarande hängig. Det blev en tidig kväll i säng för mig, var världens pensionärsvarning, men vad ska man göra??

På påskafton var det kanonväder när vi slog upp ögonen. Vi packade oss i ordning och åkte iväg med skotrarna. Denna dag var fiskelyckan bättre, iallafall för vissa av oss ;)


Det är när man sover som fiskarna nappar!!





En av harrarna som jag fick, blev totalt två under dagen.



På kvällen bjöds det på en underbart god påskmiddag. Ju längre kvällen led desto fler anslöt sig i stugan. Stämningen var på topp, det både sjöngs glada gotländska sånger å gud vet vad. Jag har skrattkramp i magen fortfarande.

I söndags var det sista dagen i stugan för oss.. Vi hann med en skotertur och lite fiske, även denna dag bjöd på sol. Under dagarna vi var där så var det plusgrader vilket gjorde att skoterföret sista dagen var allt annat än lätt. Jösses vad jag fick slita. Körde traditionsenligt fast en rejäl vända, fick skotta fram den med hjälp av dom andra. Men ingen påsk utan några rejäla fastkörningar.. Hann med en ytterligare lite senare men den lyckades vi ta oss ur själva.

Hade gärnat stannat kvar där uppe länge. Tusen tack för att vi fick komma!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Sååå härligt det där lät! avis Får jag följa med nästa gång? Mysiga bilder

2009-04-14 @ 20:32:13
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0