Goväder, bryt och kattattack

Egentligen har jag inte alls tid att uppdatera min blogg just nu. I skrivande stund så borde jag egentligen packa, för åker ju till Stockholm i morgon direkt efter jobbet. Men eftersom jag ska vara borta några dagar så vill jag hinna uppdatera lite.. Det får helt enkelt bli en lång kväll för mig.

Vilket väder det har varit idag, helt ljuvligt. Riktigt varmt och soligt. Vårkänslorna bara spritter i kroppen!
Har haft en rolig dag på jobbet. Jag och min kollega J har varit och fotat en massa bilder för några annonser till vår tidning. Blev riktigt fina bilder, tack J för hjälpen. Mitt i allt fotande tog J en fin bild på mitt öga, tänkte ni ska få se den..



Det var riktigt fint ljus när vi fotade så fick riktigt blå ögon!

Haft brytardag på jobbet vilket innebär att vi sätter klar vår tidning, så det har varit ruschigt värre. Kom inte hem förrän kl 20.45.. Känner mig lite småmör, och vetskapen av att det ska packas innan det är läggdags är väl ingen höjdare...
Har också blivit rejält lurad på jobbet av mina kära kollegor.. När jag kom till morse så märkte jag att min mus till datorn inte fungerade. Eftersom den är trådlös så går den ju på batterier. insåg att de hade tagit slut och skulle byta, men hade inga nya på kontoret. Så tvingades sitta i en alldeles för oergonomisk skrivarställning och använda touchpaden vilket inte var det bästa.. Satt väl så fram till kl 14 när min chef frågade varför jag inte använde musen... "För att batterierna har tagit slut och vi hade inga nya" svarar jag.. Han börjar bara le och går fram till mitt skrivbord, lyfter musen och trycker på en knapp under den. De jäklarna hade busat i går kväll med att stänga av den.. ha ha.. Hämden är ljus säger jag bara!!!

Slog på datorn när jag kom hem och bredvid mig satt Gizmo i soffan. Han försökte påkalla min uppmärksamhet men jag brydde väl helt enkelt inte tillräckligt.. Så han tog saken i egna händer..ja eller tassar kanske man säger?? ;) Ser i ögonvrån hur han tar sats från soffan och tar ett rejält skutt upp på datorbordet, över mina högtalare och landar fint på laptopen. Jag höll ju på att skratta ihjäl mig. Såg bara för roligt ut. Slet fram kameran och lyckades efter lite strul med både minneskort och objektiv få några bilder. Kolla på charmtrollet nedan, man bara smälter.



Kolla in tungan på Gizmo, han slickar sig nöjt om munnen efter en lyckad hackerattack!!


Hmmm..undrar vilka tangenter jag ska trycka på????




Gizmo hann både låsa datorn och göra ett försök att logga in igen, tyvärr med felaktigt lösenord... ;)


Innan jag ska börja med packningen måste jag bara tipsa om en jättefin hemsida som Roffe nu har gjort. Han bygger egna, jättefina sänggavlar och nu är äntligen hemsidan klar. Gå in och titta på www.silbaniehko.se
Jag har varit med och hjälp till med att fota några av bilderna på hemsidan, så känner mig riktigt nöjd!

Nä nu jäklar är det PANIK!!! Vi höres!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Madde

Haft en riktig skitdag idag =( Hoppas vi hinner ses imorgon. Behöver nog det!



Vad söt Gizmo är, haha!=)

2009-04-23 @ 23:13:34
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Sötaste Gizmo! Och verkligen en fin bild på ditt öga. Hoppas att du njuter av solen, värme och sällskap i Stockholm.

2009-04-25 @ 16:30:16
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0