Busig söndag

Idag har varit en sång där underbar söndag!! Älskar lugna helger Sov ganska länge (igen...) Klev upp och åt frukost medan Olivia och Gizmo lekte på som galningar. Försökte fånga dom med kameran men det var lättare sagt än gjort..


                                         

Olivia lyckades hamna med på bild iallafall.


Efter det blev det en långpromenad med Madde och barnen. Vi gick runt fjärden i riktigt raskt tempo, himla skönt. Varmt men enormt blåsigt. Kan ju upplysa om att det känns att det var evigheter sen jag tränade sist, flåset är helt borta.

Efter promenaden följde de med upp till mig. Madde och jag åt lunch medan barnen fikade mellis.

                                       

Det var riktigt trevligt. Katterna var väl lite mer skeptiska men vär ändå mer orädda än tidigare. Kan ju bara upplysa er om att exempelvis Olivia tidigare alltid har legat parkerad under soffan varenda gång Madde har kommit med barn, men nu låg hon kvar i köket. Tilde och Casper är också himla försiktiga och rusar inte fram, vilket gör det mycket bättre.

Efter maten hade vi busstund, vet inte när jag skrattade så mycket senast. Skulle nog kunna adoptera Tilde och Casper tror jag. Madde och jag gömde oss och hoppade fram när de kom springande, vilket var himla populärt. Det skulle göras igen, igen och igen. Tilde sa hela tiden "Mamma är busig" och "Malin är busig". Gounge =). De hittade även igen mina glasunderlägg vilket tydligen var en oerhörd uppskattad leksak.



Casper ser grymt nöjd ut med en underlägg i munnen.





Madde busar för fullt


Efter ett tag hör vi ett klampande i vardagsrummet, då kommer Casper och Tilde med varsin av mina skor. Såg ju bara för roligt ut. De klädde sig även i mina sjalar och mössor. Casper såg ut som en liten "Rumpnisse" ur Ronja Rövardotter i min alldeles för stora mössa =).




En alldeles för stor sko och mössa





Hmmm, lite svårt att se vart man går...




En riktig "Rumpnisse". Vart tog ljuset vägen??



Även tilde lekte med mina kläder.

Efter en lång stund med fika och bus var det dags för dom att åka hemåt. Casper ville att det skulle vara jag som skulle klä honom. Lyckades få på både byxor, skor och jacka med livet i behåll för oss båda. Måste ju erkänna att jag är himla stolt!!! Tilde ville hela tiden att jag skulle följa med. "Malin med!", " Malin meeeeeed", jag blir ju helt varm i kroppen.

Har även ringt pappa som fyller år idag. GRATTIS PAPPA!!

Ska väl försöka städa lite här hemma men det bär emot. Skulle behöva ge mig i kast mitt städskåp som gör mig vansinning. SÅåfort jag öppnar den dörren rasar det ut saker, och jag hittar aldrig det jag ska ha. Ska se om jag får tummen ur...

Tack Madde för en underbar dag! Detta måste vi göra om snart!
Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter som en underbar söndag! :O)

2009-04-19 @ 23:46:15
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0