Är jag modig nog??

Jag funderar och funderar fram och tillbaka sedan några dagar tillbaka på om jag ska våga förverkliga en dröm jag haft sedan många år. Det handlar om att ta upp sången igen.
När jag var liten älskade jag musik och att sjunga. När jag var tio år kom jag in (efter många antagningsprov) på en musikskola. Jag gick hela fjärde klass där, men tyvärr drabbades jag av en långvarig sjukdom som gjorde att jag blev borta från skolan länge. All teori kunde jag läsa in men däremot missade jag mycket av den praktiska musikundervisningen. Inför femman ställdes jag därför för ett val, att antingen gå om fjärde klass för att kunna lära in det jag missat eller att gå tillbaka till min vanliga grundskola och där få fortsätta i femman. Jag tyckte det var så oerhört pinsamt att behöva få gå om en årskurs, så jag valde att gå tlllbaka till min gamla skola.
 
I efterhand är nog detta beslut det enda i hela livet som jag verkligen ångrar. Men jag fick ju välja detta helt själv, och just då var jag nog inte stark nog i mig själv för att våga gå om en årskurs. Mitt i allt detta tappade jag lite glädjen med musiken. Visst jag sjöng i diverse skolkörer ända fram till och med gymnasiet, men jag kände att jag tappade min röstutveckling. Efter gymnasiet slutade jag helt att sjunga och nu har jag tappat all sångröst som fanns för länge sedan. Jag kan inte ta en ren ton, jag orkar inte hålla luft länge och jag har tappat allt med andningsteknik. Den enda gången jag vågar sjunga är när jag festar och Singstar åker fram, men då är det ju ingen skönsång. Jag har hört någon inspelning från någon fest och efter det vågar jag knappt sjunga mer ;)
 
Något som jag har funderat på i många, många år är om det går att träna upp rösten igen? Finns sången där inne om jag börjar jobba med rösten igen? Det är ju nu mitt självförtroende börjar svajja, vågar jag testa? För säkert tionde året på raken har jag nu suttit och sökt på sångpedagoger och kurser och nu har jag sett ett intressant ställe här i Stockholm som både erbjuder individuella sånglektioner samt en körgrupp där ingen erfarenhet krävs.
 
Den stora frågan är; vågar jag???

Kommentarer
Postat av: Susanne A

Klart du vågar! :D

Svar: Nu är det gjort, nu har jag anmält mig.
Malin

2013-01-05 @ 19:09:20
URL: http://mobiltliv.blogg.se
Postat av: Susanne A

Blev så glad för ditt sms härom dagen. Glad att jag kunde peppa dig att repa mod och anmäla dig :)

Svar: :)
Malin

2013-01-09 @ 20:44:26
URL: http://mobiltliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0