Akut

Idag har jag fått besöka vårdcentralen akut. Jag har känt av blodtrycket ett par dagar och nu har det bara blivit värre och släpper inte. Jag har ett tryck över bröstet, känner mig trött och blir andfådd av typ ingenting.  Kollade trycket själv när jag vaknade i morse och då var det på 147/97 och då hade jag inte ens klivit ur sängen. Ringde rådgivningen idag och då var det bara att komma in ögonaböj.
 
Väl inne blev jag omhändertagen av både gulliga systrar och en bra läkare. Jag kopplades upp mot EKG, de kollade om blodet syresattes och så togs ju blodtryck och puls. Det klämdes och kändes. För att säkerställa att trycket inte kom från magen så fick jag dricka en vidrig cocktail med en dryck som dels skulle lägga sig som en hinna i magen och sedan en som bedövade. Fy tusan vad obehagligt att bli bedövad i halsen/strupen. Tyvärr kvarstod trycket över bröstet men då kunde vi ju iallafall eliminera magen som orsak.
 
Nu ikväll ska jag fasta, för i morgon ska jag tillbaka och lämna en massa prover. Sedan väntar en remiss på arbets-EKG. Hoppas verkligen att detta ger med sig, blir ju så klart lite orolig. Det är ju aldrig skoj att känna sig hängig.

Kommentarer
Postat av: Carro

Usch då :( hoppas dett inte är något allvarligt och krya på dig <3

Svar: Tack!!
Malin

2013-01-19 @ 08:09:35
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se
Postat av: Susanne A

Men usch då..... Inte göra mig orolig. Ta hand om dig och stor kramiz :)

Svar: Jag lovar att ta hand om mig.Tack för din omtanke :)
Malin

2013-01-19 @ 18:05:03
URL: http://mobiltliv.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Hoppas du mår bättre nu!

Svar: Tack snälla! Det går lite fram och tillbaka...
Malin

2013-01-20 @ 12:51:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anna- Mamman som drömmer om ett större boende

Vad trevligt, har du köpt sånna?:) Krya på dig!

Svar: Jo jag köpte sådana muggar i förra veckan. Snygga och bra pris!
Malin

2013-01-20 @ 15:05:28
URL: http://frokenstockholmare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0