Livet förändras

 
Som ni kanske läst mellan raderna i mina tidigare inlägg så har det varit en ganska kämpig persiod de senaste veckorna med ganska turbulenta dagar. Och igår kom det stora bakslaget, jag blev uppsagd från jobbet!
Känns så fruktansvärt overkligt, kan inte riktigt ta in detta ännu. Har som provanställd bara 14 dagars uppsägningstid, så i mitten av februari börjar karusellen med Arbetsförmedlingen och a-kassa igen.
 
Som jag har grubblat dessa veckor. Funderat kring mina drömmar jag har.. Är det kanske dags att försöka förverkliga dom?? Och hur gör jag då? Jag grubblar, funderar och undersöker. Detta kanske är ett tecken på att det är dags nu??
 
Vill ni höra det sjukaste? Att igår när jag blev uppsagd var det den 1 februari, det är exakt samma datum som jag blev så där brutalt uppsagd på mitt förra jobb. En aningens märkligt och jag funderar starkt på att stryka just den 1 februari i nästa år. Kanske är bäst så!
 
Nu är det bara att kavla upp ärmarna och ta nya tag. För jag tänker inte ge mig! Jag är stark och jag kan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kämpa på syrran
i År är det ju vårat år ;o)
Kram

Svar: Klart jag kämpar!! Jag är en seg jäkel ;)
Malin

2013-02-02 @ 11:24:38
Postat av: Susanne A

Ja kämpa på! Du är starkare än du tror. Och jag tror på dig. Kramizar :)

Svar: Tack snälla. Jo jag kämpar på!!!
Malin

2013-02-03 @ 22:15:23
URL: http://mobiltliv.blogg.se
Postat av: Ida

Tråkigt att bli uppsagd. Försök att se framåt. Igår träffade jag en kollega som blev uppsagd för 2 år sedan. Hon sa att med facit i hand var det det bästa som hänt henne på länge. Hon hade det jättebra nu. Så jag hoppas det löser sig för dig snart. Det kanske är nu drömmjobbet kommer?

Svar: Tack snälla Ida. Jo allt har nog sin mening, och jag har en känsla av att det väntar något gott längre fram.
Malin

2013-02-04 @ 09:23:40
URL: http://mittaktivaliv.com
Postat av: Marie G

Herregud, vilken sabla otur!
Du som har kämpat så, men jag vill tro att det är som du säger; nånting är på väg. Nåt annat, nåt bättre.

Svar: Jo jag har inte riktigt flyt nu. Men jag får fortsätta käma och inte låt mig nedslås. Kram
Malin

2013-02-04 @ 09:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0