Lördag och söndag 2-3 april

Här kommer resten av helgen...


LÖRDAG
Dagen ägnades åt att åka till Plantagen och Bauhaus för att köpa jord och krukor så att vi äntligen kunde plantera om våra blommor. Bland annat skulle min stora monstera planteras om och försöka stöttas upp på bättre sätt. Den har liksom växt så galet mycket så jag knappt vet var jag ska göra med den. Det är inget litet projekt utan det tog några timmar.



Först ska den bindas ner och fås ur sin gamla kruka



Nu har vi stadgat upp den rejält

Jag lagade även en riktigt god middag, om jag får skryta lita.



Fylld, baconinlindad kycklingfilé med klyftpotatis
Recept kommer i ett separat inlägg.


SÖNDAG

Vi klev upp tidigt och åt en lång frukost. Jag måste erkänna att jag är fruktansvärt stolt över mig själv som faktiskt tar mig upp VARJE morgon och följer min matplan.
Vi hängde på låset för att köpa lite ytterligare saker som behövdes för resten av blomprojektet. Det blev även en tur till Ikea. Gode gud, trodde helt ärligt jag skulle smälla av där. Galet med skrikande barn överallt, inte min favvo om jag säger så.

Min fina porslinsblomma har också växt på rejält. Jag är ganska chockad över hur den har utvecklats. Jag tog en kvist från min och Jimmys gemensamma växt när vi separerade och jag hade väl ingen tro att den skulle bli så fin. Nu har den växt ur sin kruka och den lilla spaljen. Det blev ett projekt med att bygga en egen spalje. Det stora problemet var ju att trassla ur klängväxtern ur den gamsla spaljen, tog galet lång tid. Resultatet blev däremot helt strålande.



Långa rankor....


En riktigt mysig helg som gav mig fullt med energi. Fram för fler sådana helger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0