Inspiration av P3

Just nu gör jag en av mina favoritsysslor, jag lyssnar på P3 Christer! Finns få program som kan få mig på sånt bra humör. Jag sitter och skrattar högt, börjar ju smått fundera på vad grannarna tror om mig egentligen, haha..

Idag är det programpunkten "Appropå det" där det börjar med att programledarna tar upp något, sen får lyssnarna ringa in och berätta vad de associerar till.. Himmel vilka roliga ämnen som dyker upp :)

Och som vanligt skulle jag utan problem ringa in..

Den första saken som jag kom att tänka på står faktiskt min pappa för. Jag var inte så gammal, kanske 8 år eller så. Vi satt och åt middag, korv och makaroner. Rätt var det är så sväljer pappa fel och börjar hosta som en tok. Han säger att det har fastnat en makaron i näsan. Ingen hemma trodde honom.
Lite senare på kvällen ska vi gå ut och titta lite på Power meet som anordnades i Västerås. När vi går över en stor gång- och cykelbro så nyser pappa rejält. Helt plötsligt kommer en makaron som skjuten ur näsan, flyger riktigt lång bort och det är bara tur att den inte träffade någon. Behöver jag säga att vi andra skrattade som galna!

Fler associationer kommer kanske senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0