Sömnad



Idag tog jag mod till mig att plocka fram min symaskin för att pröva sy lite. Är det något som jag hatar så är det att sy, för det brukar alltid strula... Tråden är omöjlig att trä, eller den fastnar och tjorvar ihop..plus att allt blir snett hur man än mäter och nålar upp. Av alla dessa negativa tidigare erfarenheter så var jag nästintill arg innan jag ens började. Döm om min förvåning när allt gick som en dans. Blev så himla lycklig och upp i varv av denna ovanliga upplevelse att jag gick wild and crazy och sydde upp våra sovrumsgardiner som jag tidigare nålat upp med säkerhetsnålar. Även det gick galant. Måste nog erkänna att jag fick blodad tand, var ju riktigt skoj. Kanske ska våga mig på ett par kuddfodral...eller tar jag mig vatten över huvudet?? Någon som har några bra tips när man ska sy kuddfodral?

Kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Kuddfodral är superlätt! Såna kan jag sy på löpande band!

Du syr dem precis som ett vanligt örngott! Ta ett sånt och vänd ut och in på det, så ser du hur det är sytt, och anpassar bara måtten på ett cirkus!

Jag brukar ha "vikningen" som håller kudden på plats nederst bara, men man kan göra som man vill. Fodral måste vara det enklaste som finns, och jag är ingen baddare på att sy heller! Lycka till!

2010-12-07 @ 07:43:57
URL: http://iammine.blogg.se/
Postat av: Malin svarar

Tack Marie för tipset!!

2010-12-07 @ 13:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0