Vissa straffar gud direkt

Jag har lyssnat på P3 Christer idag samtidigt som jag har tvättat och städat (eller är inte klar än men tog en bloggpaus). Temat för dagen var "vissa straffar gud direkt". Att om man gör något elak, fult eller dyligt så straffas man ganska snabbt därefter.

Kom och tänka på en egen händelse som egentligen skulle kunna passa i som exempel i programmet. Det var för två år sedan på Luleå kalaset. Vi var ett gäng som var ut på festivalen och satt i det stora party/öltältet nere i Södra hamn. Som vanligt var det kaos när vi skulle in dit, köade i en evighet. Hann inte vara inne alltför länge när jag kände att jag var enormt kissnödig. Det fanns några få bajjamajor innanför det inhägnade området i tältet och kön var enorm. Då menar jag ENORM! Började köa men hörde att flera där framme hade stått i nästan 40 minuter. Insåg att detta inte skulle gå, började ha skaplig panik. Sen fanns det ju toaletter utanför tältet men gick man ut fick man inte komma in igen utan att köa. Skulle då med andra ord tappa bort hela mitt sällskap...  Önskade i den stunden att jag var en kille.. De smet ju förbi och pinkade mot stängslet.. Jo jag vet att det inte ser bra ut men hade nog gärna gjort det istället för att stå i kö. Till slut insåg jag att det inte skulle gå, så jag bestämde mig för att göra en riktigt fuling och tränga mig. Sagt och gjort. När dörren öppnades till en bajjamaja tog jag sats och sprang förbi tjejen som var på väg in. Himmel vad förbannad hon blev, och med all rätt. När jag var klar och kom ut fick jag en minst sagt rejäl tackling av tjejen som jag hade trängt mig förbi. Givetvis hade jag precis plockat upp min mobiltelefon för att skicka ett sms. Tappade den i backen, rakt ner i pisset som rann från där alla grabbar stod. Helvete. Böjer min snabbt ner för att försöka rädda den och då händer nästa sak. Jag har en bacardi breezer under armen, men när jag böjer mig fram häller jag hela flaskan i min egen handväska. Som sagt, vissa straffar gud på en gång!

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Malin, vi måste börja hänga mer för med dig kan man ju inte ha annat än roligt. Ett gott skratt förlänger ju livet dessutom. Jag skulle bli en riktig hagga alltså.

2010-04-13 @ 17:25:20
URL: http://aludden.com
Postat av: Susanne

Du är bara för underbar vännen! Att du lyckas som vanligt ;O)

2010-04-13 @ 19:18:17
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Madde

Hahah, det där minns jag! hahaha

2010-04-13 @ 20:02:57
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Magnus

låter som syster min ;o)

Underbart o höra dina upplevelser

blir INTE alls förvånad ....

2010-04-13 @ 23:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0