Jag går sönder...



Tårarna sprutar för fullt när jag skriver det här.. Blev tvungen att åka in akut med Gizmo idag.  Han har varit hängig ett tag nu och har problem med att gå på lådan. Så efter att ha ringt och rådfrågat veterinären så åkte jag in. De tog blodprov, röntgade magen för se om det var förstoppning..men det var det inte. Så skulle de försöka rengöra ändtarmsöppningen för att se hur det såg ut. Gizmo blev helt galen, jamade som en tok och vred sig i 360 grader. Så de beslutade att jag skulle få lämna kvar honom på veterinärstationen så de kunde ge honom lite lugnande innan de fortsatte.

De ringde för en stund sen..och det var verkligen inga positiva nyheter.. Det ser tydligen ganska illa ut.. Lillskrutten har gått ner 1,1 kilo sen han var där sist..och det ser ut som om det "fattas" en bit på analöppningen. Och det ser tydligen ut som sist vid öppningen.. Som veterinären sa.. Det ser verkligen inte bra ut det här å jag undrar om det någonsin går att göra något åt...De skulle ge Gizmo smärtstillande och lugnande samt lite mat som skulle stimulera matsmältningen.. Men jag måste nog ställa mig in på värsta. Jag går sönder inombords..

Jag älskar dig Gizmo!! Över allt annat! Snälla, stanna hos mig!!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men nej..... Så ledsen jag blir. :'( Kramizar i massor!

2009-12-20 @ 14:41:38
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Magnus

Usch vad ledsamt

Jag vet vad de små liven betyder för dig

Hoppas ett under händer o att Gizmo repar sig

Många kramar från oss bägge!

2009-12-20 @ 17:35:53
Postat av: Emma Aludden

Jag har ju några kissar själv och varit tvungen att låta en del åka vidare till katthimlen. Grymt jobbiga beslut, men tänk på Gizmos bästa. Det som känns rätt spontant i magen brukar vara det rätta beslutet. Det svåraste är att vi inte är vana att behöva besluta över liv och död... Men känslan att låta dom åka vidare till en bättre värld brukar också vara rätt befriande. Stor kram och hoppas att allt löser sig på bästa sätt.

2009-12-20 @ 17:56:42
URL: http://www.aludden.com
Postat av: Mari

usch oc fy vad jobbigt...Jag hoppas åxå på ett under...tänkte på dig...

kram

2009-12-20 @ 18:17:07
Postat av: madde

Förstår att du är ledsen gumman! Hoppas att allt löser sig på bästa sätt! Ring om du vill. Du vet vart jag finns! Kram

2009-12-20 @ 19:51:58
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin

Tack för alla kommentarer. Känns så skönt att veta att jag har ert stöd!! Stor kram

2009-12-20 @ 22:03:34
Postat av: Malin

Tack för alla kommentarer. Känns så skönt att veta att jag har ert stöd!! Stor kram

2009-12-20 @ 22:04:10
Postat av: Linda och Molly

Hej vännen! Förstår att du har det jobbigt....jag läste vad Emma Aludden skrivit och det stämmer verkligen......det är jobbigt men när jag åkte hem från veterinären utan min Vanten så kändes det faktiskt väldigt lättat och skönt.......trots att jag grät som en tok. Han slapp ifrån sitt lidande och har det nu så bra utan kliande och otäcka sår..... Kram, tänker på dig!

2009-12-21 @ 12:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0