Life sucks

Hallå där

Som ni märker så var det länge sedan det kom ett inlägg...och inga bilder från semestern som utlovats. Det handlar helt enkelt om att luften har gått ur mig. Har ingen inspiration alls just nu.

Jag har haft en riktigt skitvecka, minst sagt. I måndags eftermiddag fick jag beskedet att jag blir uppsagd från jobbet. Det kom som en rejäl chock både för mig och mina kollegor. Det är nedskärningar och kostnadsbesparingar inom vår koncern och jag var ju sist in. Jaha..vad tusan gör jag nu?? Kan ju säga att en smärre panik över livet har infunnit sig. Jag har ju endast en månads uppsägningstid, så jag jobbar min sista dag den 10 september.  Det känns helt overkligt!!!

Så nu snurrar det mest tankar om vad jag ska hitta för jobb, blir jag kvar i Luleå eller tvingas jag flytta?? Har jag råd med lägenheten nu när jag får hyreshöjning? Ska jag ha kvar bilen eller sälja den? Tänk om jag får ett jobb där jag behöver bil..fick ju denna till riktigt bra pris.. Vad vill jag göra med mitt liv? Vart vill jag bo? Ja ni kan ju förstå att det är mycket nu.. Finns ju inte så mycket att söka just nu heller.. Har sökt ett jobb i Göteborg, sen har jag sett två intressanta i Stockholm och ett i Umeå. Inget alls i Luleå =(.. Så har ni tips om någon som behöver en marknadsförare så tipsa mig MER än gärna!! Gäller oavsett vart i Sverige det är.. Måste ju ha ett jobb.. Jag är ju en person som verkligen hatar att bara vara, sen är den ekonomiska biten katastrof. Min mage är helt ur balans nu kan jag säga.. Måste vara stressmage.. Jag har iallafall jättegulliga kollegor som gör sitt bästa för att muntra upp och vara ett fint stöd. Tack snälla för det! Kommer verkligen att sakna att jobba med er..

Som om det inte skulle räcka med elände så fick vi beskedet i tisdags att min morbror ligger på internsiven i respirator.. Ser tyvärr inte alls ljust ut för honom. Bara hoppas att han får lida så lite som möjligt! Min skräck för cancer bara växer. Känns som hela familjen och släkten har haft det nu.. Hoppas jag är undantaget som bekräftar regeln...

Mitt i allt elände har jag iallafall tagit tag i träningen.. Nu måste semestermagen bort...får inte på mig byxorna längre och snart börjar det vara för kallt för klänning;) Tog mig iväg på aerobic i måndags kväll. Jobbigt som tusan och en smärre katastrof. Var så fruktansvärt ofokuserad efter mitt besked om jobbet, så sprang åt fel håll i tid och otid. Lyckades tackla en kvinna rejält, förlåt! Sen körde jag bootcamp igår och body pump idag på lunchen. Oj vad nöjd jag är med mig själv! Måste bara hålla i detta nu!! Men jag lär ju få gott om tid till att träna framöver.

Hade optimistiska tankar om vad jag skulle hinna med ikväll:
*skriva jobbansökningar
*städa och diska
*klippa klorna och kamma katterna
*kvällspromenad
*måla naglarna
*fila fötterna och raka benen
*få igång min externa hårddisk som jag köpte för nästan två månader sedan
*ladda ner alla semesterbilderna

Facit av kvällen blev:
*maratonsamtal i telefon
*fastnade med en latte framför "Du blir vad du äter" på tv
*Facebookande och bloggande

Hmmm, vad säger man. Kraftigt optimistisk!!

Nä, ska väl försöka ta tag i disken iallfall.. Och är grymt sugen på ett glas rosévin..

Ha en mysig kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Mari

" kom ihåg att hur stormen än viner, bakom molnen solen alltid skiner "

Kram på dig

2009-08-14 @ 13:37:02
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack Mari för de gulliga orden, det ska jag komma ihåg!!

2009-08-14 @ 14:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0