Jag tror på änglar

Ja ni, vilken morgon jag har haft. Jag hämtade upp min bil som har varit inne på reparation/lackning tidigt i morse. Denna skulle jag hinna lämna hemma i garaget innan det var dags att åka kollektivt till jobbet. Självklart var det bilköer och jag insåg att det skulle bli tight med tid. Väl framme i garaget packade jag stressat med mig min plånbok, nycklar, mobiler och vantar. Jag hann precis med mitt tåg och satt i godan ro när min mobil ringde:
 
-Hej, jag heter Anna och ringer från Atea. Jag tänkte kolla med dig om du saknar din plånbok?
 
-Jag: Öööhhh nä det tror jag inte.
Börjar frenetiskt gräva i handväskan och inser att plånboken inte finns där.
 
- Anna: Det var en person som hittade den i garaget och lämnade den i vår reception. Det är bara att du kommer och hämtar den här.
 
Jag var i stort sett framme vid jobbet så fick gå upp på kontoret och hämta min dator och sätta mig på tunnelbanan hem igen.
Jag sänder ett stort tack till den vänliga och mycket ärliga person som lämnade in den. Du är min hjälte!!
 
 
 
Länge sedan jag drällde med mina saker så här......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0