Hachiko

Såg en sån fruktansvärt bra film nyss som jag måste tipsa om, nämligen Hachiko - en vän för livet med Richard Gere i huvudrollen.
 
Handlingen är följande:
När akita-valpen kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid, när hans husse Parker Wilson (Richard Gere) slutar jobbet, står Hachiko och väntar på honom vid järnvägsstationen. Hunden blir en älskad familjemedlem. Men en dag får Hachiko vänta förgäves, hans husse kommer inte. Trots det väntar han troget på honom varje dag under de kommande nio åren. Hachikos öde berör många människor, som passerar stationen och de hjälper honom med mat och varma ord.
 
Filmen är baserad på en sann japansk historia. Så himla vacker film, och sorglig. Om jag grät?? Oh ja!
I massor!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nä den där filmen klarar man sig inte igenom utan att gråta...
Men visst är den bra! Kul att ni äntligen tog er tid att se den. ;)
Och om du vill gråta en svätt till :) kan jag tipsa om ytterligare en verklighetsbaserad toppenfilm: The blind side.
Kram

Svar: Nä det var kört redan tidigt i filmen, haha. Fast jag hade iof inte väntat mig något annat. Tack för tipset, den ska jag kolla upp. Kram
Malin

2012-09-12 @ 20:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0