Taxinge slott

I lördags tog vi vår Padda (veteranbilen för er som inte vet) och begav oss till Taxinge slott. Det var nämligen Träff för franska fordon där. Tyvärr kom vi på det lite sent så när vi kom dit var det bara två gamla bilar kvar. Det blev en supermysig dag och till Taxinge åker jag gärna till fler gånger i sommar. Har ni vägarna förbi tycker jag att ni ska besöka slottet, och gärna testa deras tårt och kakbuffé.

Här kommer en mängd med bilder.



Vi åkte genom en jättefin allé på väg ut mot slottet



Min fina chaufför





En fin Citroën B11









Taxinge slott, huvudbyggnaden





Vi hade tur att vi hann se dessa innan de rullade iväg



Sitter i trädgården och avnjuter kak-och tårtbuffé





Efter fikat tog vi en promenad runt slottet





En underbar dag, full av glädje











Mängder av tusensköna fyllde gräsmattorna





Fin del av slottsträdgården



Älsklingen och Paddan









På väg hem igen


Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Ja här i vår trädgård var det också riktigt, riktigt varmt. Fläktade inte ett dugg. Vid havet var det dock mkt skönare med varma vindar:)

Jag använder mig av Picasa för att fixa mina bilder, ett riktigt simpelt och enkelt program du kan ladda ner gratis:)

2012-05-21 @ 21:40:41
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0