På spisen

Nu puttrar lördagssteken på spisen och jag passar på att blogga lite.

Efter ett mindre blodbad här hemma tidigare när jag tokblödde näsblod, så tog vi oss iväg till Stinsen en sväng. Fikade lite, och jag tror att alla Stockholms småbarnsföräldrar var samlade på ett och samma ställe. Galen ljudvolym. På väg dit mötte vi en riktig idiot i bil. Det var jag som körde, och skulle precis köra ut från vårt bostadsområde. Hör bara däcktjut, och ser en bil i hög hastighet köra in på vår väg. I nästa stund kom väl hans polare i en annan bil, misstänker att de kappkörde. Han svänger in i mitt körfält och kör mot trafiken för att hinna förbi sin kompis. Jag skulle ju precis köra. Behöver jag säga att jag höll på att dö av skräck. Vilja jävla idioter!! Finns ju för guds skull barn som springer omkring och andra bilister. Blev en aningens knäsvag efter det. Bara glad vi inte frontalkrockade.
I sådana här situationer önskade jag att man hade en videokamera som alltid spelade in när man körde, så vi kunde skicka det vidare till Polisen.

Nu ska jag återgå till köket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0