Att ge beröm

Nu kanske jag drar alla över en kam, men rent generellt upplever jag att folk så mycket lättare klagar och berättar vad som är fel än berömmer folk för sånt som faktiskt är bra. Jag vet ju själv hur det har varit på några av mina  tidigare jobb, vi gjorde mycket bra saker - ingen respons. Så fort något litet blev fel så kom feedbacken på en gång. Varför ska det vara så? Varför sitter det så hårt inne att bara ge lite beröm?

Idag gjorde jag något som gjorde mig riktigt stolt över mig själv, och den positiva känslan sitter kvar fortfarande. Jag berättade ju för er att jag fick en superfin blombukett med blombud i fredags. De ringde mig på morgonen, en supertrevlig tjej, som hörde sig för så att jag skulle vara hemma när de levererade blommorna. Killen som levererade dom var också hur serviceminded som helst (trots att det då hade hunnit bli sen fredagseftermiddag). Buketten var, eller rättare sagt är, helt ljuvlig. Den står sig alltså fortfarande, och det är torsdag idag. Nästintill som ny efter en vecka. Helt otroligt.  Själv har jag råkat ut för att man fått ganska fina dyra buketter som bara stått sig två dagar. Jag har gått och tänkt i flera dagar att jag tycker de var så proffsiga. Sagt och gjort! Jag ringde upp butiken och berättade hur nöjd jag var. Jag gjorde nog hennes dag. Och förbannat så gott jag mår själv!!

Mer beröm åt folket!




Kommentarer
Postat av: Susanne A

Verkligen en jättefin bukett :)



Och visst har du rätt. Folk är generellt sett mycket bättre på att gnälla än att ge beröm. Härligt att du gjorde något åt saken :)

2012-03-16 @ 16:16:45
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, vi borde ge mer beröm, vi mår ju bättre av det. Vi har en liten apotek som är nyöppnad i närheten och man får så bra service där och det sa jag till dom. Vandrade ut därifrån nöjd med mig själv:).

2012-03-17 @ 22:58:08
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0