Helsingforskryssningen

Här kommer äntligen lite bilder från vår Helsingforskryssning med Silja Symphony. Det var verkligen en jättemysig resa, om man bortser från sista kvällens sjösjuka!



Jag i Helsingfors som bjöd på riktigt ruggigt väder



Min fina älskling



Detta var båten vi åkte med. Vi satt i fören, som inte syns på bilden, när det blåste som mest. Då slog vågorna över både fönster och radarn på båten.  Galet sjuk upplevelse.
När vi satt och såg på showen under kvällen gungade båten så mycket att vi lättade ur våra stolar som vi satt i. När vi sedan skulle gå genom shoppinggatan för att ta oss till hytten så var det ena stunden som att gå i en rejäl uppförsbacke, i nästa steg sprang man 25 meter nedåt i en ryslig fart.



Inifrån båten



Shoppinggatan på båten



Utsikt från vår hytt inåt mot shoppinggatan



När stormen kom sattes dessa skyltar upp.



Jag galet sjösjuk. Fredrik föreviga detta tillfälle, ser ju sjukt snygg ut



Ingen prima ballerina här inte, trots att jag hade ätit åksjukepiller hela resan fick jag se mig besegrad av havet.



Det gungade flera dagar efter denna resa.

Trots gungandet var det en väldans trevlig resa som jag gärna gör om.

Kommentarer
Postat av: Susanne A

Kul med bilder från kryssningen. Men usch va otäckt med sådan sjögång :S

2012-01-21 @ 19:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0