Slutresultatet

Så här blev slutresultatet av gårdagens bakning. Ett helt ok första försök, med tanke på att receptet är närmare hundra år gammalt och inte hade varken exakta värden eller instruktioner om hur man går till väga. Jag kan konstatera att det blev en aningens för mycket mjöl i degen för det var ett helsike att forma ringarna, och så skulle jag ha gjort de betydligt mindre eftersom de svällde rejält. Får helt enkelt försöka igen.
 
Fredag idag, wiho! Regner vräker ner, men jag är på sjukligt gott humör ändå. Jag har en fin fredag och helg framför mig. Först väntar crosstrainingen på lunchen, och ikväll kommer Annika och Johan från Luleå på besök. De kommer att vara här ända till fredag. Så vansinnigt roligt!
Så nu ska jag köra ett varv med dammsugaren och sedan förbereda inför kvällens middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0