Onsdagsfunderingar

Nu är det strax dags för lunch, vart har dagen tagit vägen? Var fullständigt slut i morse och Newton och Fredrik fick jobba hårt för att få upp mig till frukostbordet. Har ägnat förmiddagen att pimpla kaffe och ringa flera samtal för att kolla upp alla regler för att eventuellt jobba deltid och få ersättning från a-kassan. Verkligen en snårig jungel och med alla regler så känns det som om man egentligen förlorar på att jobba om man inte kommer upp i rätt antal timmar. Sjukt är vad det är, det borde ju alltid löna sig att jobba, om än om det är få timmar.
 
Jag har även bokat biobiljetter tills på lördag då brorsan och Minna kommer på besök. Vi ska se Ice Age 4. Jag, eller rättare sagt vi, är bansligt förtjusta i tecknade filmer och speciellt Ice Age så ska bli spännande att se om även denna film faller mig i smaken.
 
 
 
Nu sitter jag med en lista på saker som borde göras.
 
- Bada Mandy med tillhörande klo-och pälsvård
- Bada Newton med tillhörande klo-och pälsvård
- Ringa ett jobbsökarsamtal
- Putsa fönstren eftersom de spolade/tvättade fasaden på huset förra veckan. Det är begränsad utsikt ;)
- Damssuga
- Storstäda badrummet
- Baka kakor (var så himla länge sedan jag bakade)
- Gå en promenad och lyssa på ljudbok.
 
Nu är frågan bara i vilken ordning detta ska genomföras.. Tror jag börjar med lunch iallafall ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0