Badrumsbravad

Nu mina kära läsare ska jag uppdatera med en bravad, en en rejäl sådan till råga på allt. Idag har jag gjort en riktig klassiker som jag sent kommer att glömma. Denna ägde rum för cirka en timme sedan i mitt badrum.

Jag vet knappt hur jag ska kunna beskriva detta så ni förstår hur sjukt galet allting blev. Jag hade duschat och skulle smörja in mig med hudkräm. Just nu är jag så galet torr i huden, så flagnar som en tok mest hela tiden. Jag står naken i badrummet med ena benet uppe på vår tvättkorg och smörjer in benet, ännu lyckligt ovetande om vad som ska ske. Det första benet gick utan problem. Jag sätter upp nästa ben på tvättkorgen och smörjer det också. Mitt i den proceduren havererar locket till tvättkorgen och det åker ner i tvättkorgen, vilket gör att jag ramlar ner i vår tvättkorg! Ja det är sant! Jag fastnar i vår tvättkorg!! Hur är det ens möjligt??
Jag hann inte ens fatta vad som händer. Jag faller som en fura baklänges, fortfarande med ena benet fast i tvättkorgen. Det känns som om allt går i slowmotion, och det enda jag tänker på är att jag måste skydda huvudet så jag inte slår i det i tvättmaskinen. Därför försöker jag vrida mig åt sidan. Det resulterar i att jag skrapar ryggen i tvättmaskinen, landar på sidan in i den halvöppnade badrumsdörren som åker upp med en smäll. Höften och knät landar med full kraft i tröskeln. Där ligger jag som en helnaken säl fortfarande fast i tvättkorgen, både gråtandes av smärta och rädsla, och samtidigt skrattandes över hur galet sjukt det ser ut.

Nu sitter jag här lite halvt skadeskjuten, dock utan några större skador. Tänk om jag hade behövt åka in till sjukhuset... " Nä det var så att jag ramlade in i min tvättkorg..." Skulle ju hamna på psykakuten direkt tror jag.

Jaha, here we go again. Vågar jag göra något mer idag??

Kommentarer
Postat av: Eva

HERREGUD!!

Du är verkligen den mest otroliga människa jag känner ;) Vilken himla tur att det inte gick värre än det gjorde! Jag måste dock erkänna att jag skrattade när jag läste, men inte av illvilja...

Stor kram

2011-10-25 @ 13:39:54
Postat av: Susanne A

Oh my...... Stackare, det måste göra ont. Och jag förstår att det borde sett grymt komiskt ut, men kan inte låta bli att skratta när man läser det. Gott att du inte skadade dig värre. Fast jag tycker det låter illa nog. Ta hand om dig. Kramizar

2011-10-25 @ 15:20:23
Postat av: Ella

Haha, fick mig ett gott skratt!

2011-10-26 @ 01:13:43
URL: http://atatranakampa.se
Postat av: Malin svarar

Det är helt ok att skratta, för det gjorde jag också helt hysteriskt när det hände!



2011-10-26 @ 09:52:42
Postat av: Linda

Jag började gapskratta. Du borde samla ihop dina bravader och ge ut som en bok!

2011-10-29 @ 00:35:00
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Madde

HAHAHHAA men MALIN! Du lyckas ju med allt. Ni skulle behöva vaddera hela er lägenhet och du skulle behöva använda hjälm:) Vad händer härnäst?:)

2011-11-02 @ 22:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0