Jordbävningen i Japan



Foto Lars Lindqvist www.dn.se

Sitter här och ser morgonnyheterna. De fruktansvärda bilderna från Japan bara avlöser varandra. Tänk att det snart är en veckan sedan Japan drabbades av både jordbävning occh en enorm tsunami.

Det känns helt obegripligt att sitta här i en varm och trygg lägenhet och se all sorg, förstörelse och kampen för att rädda kärnkraftverken från fullständig kollaps.
Jag tänker även på min kompis, vars fru är från Japan. Hur har det gått för hennes familj? Deras vänner?

Det känns så overkligt! Jag imponeras av folket som kämpar för varandra. De som arbetar med att försöka kyla kärnreaktorerna och med säkerligen ger sitt liv för att försöka rädda många andra.

Det gör mig ödmjuk för livet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0