Glaskras

I natt var första natten jag sov själv sedan jag flyttade ner till Stockholm eftersom Fredrik var på jobbresa till Malmö. Mandy valde att sova i sin lilla kattbur nedanför sängen, säkerligen av säkerhetsskäl. Hon har väl ganska brutalt lärt sig att jag sover som en ångvält i sängen. Vänder och vrider på mig som en orm. När jag har Fredrik hemma så har han ju koll på att jag inte rullar över henne. Själv sover jag som en stock och märker ingenting. Nu insåg hon väl att det var lika bra att rymma fältet.

Jag sover ju som sagt som en stock på nätterna och vaknar sällan av någonting. När jag vaknade i morse hade jag ett svag minne att jag hade vaknat av något under natten och satt mig rakt upp i sängen, men jag mindes inte varför.

När jag klev upp i morse fick jag iallafall veta varför jag vaknat. När jag kom ut i köket så låg en tavla på köksgolvet. Den hade tydligen ramlat ner från vår tavellist någon gång under natten och gått i tusen bitar. Jag fick börja min morgon med att städa upp kaoset. Jag lyckades ju givetvis skära ett riktigt djup jack i vänster ringfinger. Det tog nästan 45 minuter innan det slutade blöda.

Nu är dammsugaren redan framdragen, så då kanske det är lika bra att ta sig en svängom med snabeldraken. Japp, så får det bli.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0