Dags för vårjacka?

Jag är ju som sagt vansinnigt varm av mig mest hela tiden. Helt emot vad jag var förr om åren då jag alltid hade flera koftor på mig under jackan och frös ändå.  Nu går jag ofta i kortämrat direkt under vinterjackan.

Jag insåg ju att nu när solen strålar och det faktiskt kan börja likna vår att jag måste ta fram min vårjacka. Blir galen av att vara så varm hela tiden. Tog fram den i morse och inser till min fasa att jag inte kommer i den. Fan också! Nu är det panik!!!

Jag måste alltså ut på jack-jakt. Det hade jag verkligen inte räknat med. Jag trodde att jag skulle kunna ha min snygga vita jacka från i fjol. Skapligt deprimerande. Där liksom dog mitt fredagshumör rejält.

Efter besöket på vårdcentralen tog jag mig en sväng i Kista galleria (vårdcentralen ligger i Gallerian) för att kika lite efter vad det finns för jackor. Här i Stockholm är det ju bra om jag är ute i tid för när det väl blir riktigt varmt går ju jackorna åt som smör.

Prövandet av jackor gjorde mig om mer ännu mer irriterad. Mina j**la överarmar ryms ju inte i en vanlig jacka, trots att jag väljer en stor storlek. Hittade en riktig snygg jacka på Vero Moda men det var samma problem där, kändes som om ärmarna skulle spräckas. Jag kan ju inte köpa en jacka som det inte går att röra sig i.

Jag var in på Vero Moda, Intersport, Stadium, JC, Mango, Lindex, Salt, Esprit, H&M, Gina Tricot, Cubus, Kappahl och New Yorker utan att hitta en enda som passade och som var i någorlunda vettig prisklass. När jag hade gett upp gick jag i ren frustration in på Åhléns. Mest av den anledningen att jag igår fick ett klubbsms om 20% rabatt på sortimentet från FRK. Tänk om det kunde finnas något där, fast det var väl inte speciellt troligt.

Helt sinnessjukt nog så fanns det faktiskt en riktigt skön och praktisk jacka där, som definitivt tål att funderas på. Den var i ett ganska tunt material (skönt, blir inte så varmt då). Den hade dragsko både i midjan och längst ner vilket gör att storleken går att reglera en hel del. Jag har ju en förhoppning om att kunna gå ner i samband med min behandling och då fungerar den ju oavsett.

Tror jag ska ta med mig Fredrik som smakråd. Det får bli helgens projekt, för jag har för mig att rabatten gällde till och med söndag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Men älskade vännen, ditt blodtryck är ju skyhögt! :( Blir jätteorolig för dig när det inte vill gå ner. Hoppas verkligen att läkarna hittar på något så att du får ner det! =/

2011-03-11 @ 20:23:17
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Linda

Jag håller tummarna för dig med:).



Jag provade min vårjacka idag och jag FRÖS!!!! Jag bytte tillbaka, jag får ha tunnare kläder under istället. Jag fryser lätt.suck.

2011-03-12 @ 23:24:21
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0