Bowling, skratt och god mat

I helgen var ju brorsan och Minna på besök i Stockholm. Det var så himla roligt att ses och helgen rusade förbi fortare än fortast. Vi hann med lite shopping på Kista galleria, lunch och en fika... och mycket skratt.

På eftermiddagen är det sedan dags för bowling. Det är flera år sedan jag gjorde det senast, och det märktes. Men himmel så skoj det var. Brorsan vann, tätt följt av Minna och Fredrik... Jag kom minst sagt jättesist, men lika glad är jag ändå.

Det hann hända mycket skoj på den timme vi bowlade. Magnus började att kasta sitt första klot. När han sedan vänder sig för att hämta sitt nästa klot så lyckas den lilla grabben som spelar med sin pappa på banan bredvid göra sitt kast på Magnus bana. Brorsans min när han tittar på sin hand och funderar vad tusan det är för klot som redan rullar på banan. Tur Magnus vann ändå, för annars skulle han ha skylt på denna unge hela tiden ;)



Magnus och Fredrik

Sen var det Fredriks tur att göra en riktig klassiker, som vi nog alla kommer att komma ihåg länge. Han var så fokuserad på sitt första kast att han inte riktigt kollade hur banan såg ut. Så han slängde iväg sitt klot utan att märka att käglorna inte hade hunnit ställas upp. Klotet slog in i bommen med ett brak och började så sakta rulla tillbaka. Han fick krypa på banan för att hämta tillbaka klotet, medan vi andra skrattade så tårarna rann!  Precis innan vi började stod det tydliga regler att man kunde bli avstängd om man gjorde detta. Det roliga är att jag lyckas fånga det på bild, för jag skulle nämligen ta en seriös bild när detta inträffade.



Minna och jag lyckades inte hamna på någon bra det, så jag besparar er detta.

Magnus och Minna var så himla gulliga som gav med figuren Sid från Ice Age (jag är stor fan av dessa filmer) Så Sid fick följa med i handväskan när vi sedan gav oss ut på stan för att äta gott på Vapiano.



Tusen tack kära ni för en toppenhelg! Detta måste vi göra om snart!
Om man bortser från Fredriks miss då...för vill ju gärna inte bli portad ;)

Kram


Kommentarer
Postat av: Madde

ååh vad kul:) hahahha, vilken miss av Fredrik =) Men så är det väl när man är så ivrig på en strike =) haha! Låter som ni hade en toppenhelg!



Jag har sån nedräkning tills jag kommer. Det är inte länge kvar nu:) Kram vännen

2011-01-18 @ 20:36:52
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0