En krockad Skoda

Fredrik blev ju som sagt påkörd på väg hem från jobbet igår . Av en långtradare. Vi kan verkligen säga att han hade marginalerna på sin sida. Lastbilschauffören skulle byta fil och lägga sig i den högra där Fredrik redan körde. Av någon anledning uppmärksammade han inte vår bil utan svängde in i sidan på Skodan. Troligen märkte han inte av att han hade kört på honom utan körde vidare.

Fredrik ringer till polisen och har sån tur att det fanns några trafikpoliser precis i närheten. De tar upp jakten på lastbilen tillsammans med Fredrik och lyckas få stopp på honom. Det visar sig vara en tjeckisk långtradare som knappt kan engelska. Polisen stannar kvar och hjälper till med skadeanmälan.

Nu har vi en illa tilltygad Skoda. Det blev intryckt på vänster sida vid dörren och ena karmen. Sen är ju hela sidan skrapad och sidospegeln är böjd. Min lilla bil...

Det viktigaste är iallafall att Fredrik inte blev skadad. Himmel vad nervös jag hann bli innan jag fick reda på hur allt hade gått till. Tänk om han hade fått kast på bilen när han blev påkörd, då kunde det ju ha slutat med mer än bara materiella skador.

Nu återstår att se vad som händer med allt det praktiska. Försäkringsbolag och reparation.... Usch och fy. Vilken dag det var igår. Idag hoppas vi att trenden har vänt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Annika

En så jäkla klantig lastbilschaufför! Rent ut sagt

livsfarlig som inte ens märker att han kör på nån. :(

Men vilken tur att Fredrik klarade sig i alla fall.

Kram på er!

2011-02-23 @ 16:46:54
Postat av: Linda

Vad är detta!! Ett par av mina vänner har blivit rammade av långtradare! Jag fattar inte att de inte ser upp när de vet att de kör på så långa släp att de inte ser så lång bak. Jag och min sambo vägrar köra nära lastbilar. Jag blir så arg!



Skönt att Fredrik klarade sig.

2011-02-23 @ 20:51:52
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0