Höjdarhelg

Måste ju berätta lite om helgen som var. vilket blev en superduper rolig helg! Jag ler bara jag tänker på den. Annika och Johan kom ner till Stockholm. På lördagen gick vi på Fotografiska och såg på utställning. Det var kul att få se, fina lokaler och många vackra bilder. Däremot var det galet mycket folk och vissa har ju ingen taktkänsla. Ett par före oss stannade hela tiden precis framför bilderna och stod och diskuterade semesterminnen och gud vet allt. Hade ju lust att fälla krokben på den ;)

Sen åkte vi tillbaka hem till oss och åt ost och kex och drack bubbel. Många skratt blev det! Middagen blev väldigt sen, men ack så god. Det blev tapas på Mamas and Tapas!

Sen på söndagen blev det äntligen dags för ett tripp till Gröna Lund och jag fick bejaka min barnsliga sida. Himmel så roligt.  Vi började med en tur i Kvasten. Bilderna som kommer nu är tagna från deras hemsida eftersom jag inte hade med mig min kamera. Väntar med spänning på Johans bilder och filmer framöver.



Kvasten



Efter den mjukstarten var det sedan dags för den traditionella
berg-och dalbanan Jetline. Måste ju erkänna att jag verkligen älskar
just berg-och dalbanor. Önskar bara de kunde vara lite längre!!




Sen var det dags att utmana mitt mod. Det blev dags för fritt fall Tilt.
Trodde jag skulle svimma medan jag stod i kö och väntade på vår tur. Himmel vad högt det var, men oj vilken känsla! Jag och Annika blev helt speedade av att åka den så hon och jag var tvungen att åka en gång till medan grabbarna fotade och höll i väskorna.

Sen åkte Johan och Annika Insane men då fegade jag ur, vågade inte följa dom utan jag och Fredrik stod tryggt på marken. När de kom tillbaka efter turen hade Annika ett leende över hela ansiktet. Hon ville gärna åka igen men Johan hade fått lite ont i nacken så ville inte ta en tur till. Så efter en aningens övertalning lyckades hon lura med mig. Jag kan ju erkänna att jag trodde jag skulle avlida innan det var vår tur. Pulsen var på 3000 slag kändes det som.



Insane



Wiiiiiiieeeeee

Jag är så glad hon fick mig att åka denna. Himmel så cool den var. Jag har nog aldrig skrikit så mycket, vilken grym känsla. Det blev två turer i denna! Jag hade nog kunnat åka många till med vi stängde stället ;)

Efter Grönan blev det middag på Pizza Hut och sen slocknade vi fint i soffan efter en helt otroligt mysig dag. Måndagen tillbringades både på stan och i Kista Galleria.

Tusen tack kära ni för en underbart mysig helg! Ni är så välkomna när ni än så önskar. Hoppas det blir en repris ganska snart!

Kram

Kommentarer
Postat av: ELIN

den lila ser en aning läskig ut

2010-09-17 @ 22:44:13
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag vet vem som kommer att bli meddragen till Grönan kommande säsong av mig :OD

2010-09-18 @ 01:35:15
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Malin svarar

Ja du Elin, den var läskig, men himla härlig när man väl vågade åka den!



Susanne, det ser jag fram emot!

2010-09-18 @ 10:38:56
Postat av: Annika & Johan

Ååå vi hade så himla kul med er i Stockholm! Vi kommer definitivt att hälsa på fler gånger. Måste bara komma ihåg att mjuka upp käkarna lite innan för gud vilken kramp man fick av alla skratt. :)

Och nästa gång blir det åkband och att hänga på låset på Grönan. Jäklar vad kul det var! Att man blir hes från allt skrikande får man gott ta dagen efter. ;)

Stor kram från oss!

2010-09-20 @ 13:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0