Hänt på gympan

Håller på och lyssnar på P3 Christer just nu. Denna dag är temat på programmet "Hänt på gympan", och som vanligt borde jag ringa in...men är lite feg så tar väl det på bloggen istället. Det var i början/mitten av 90-talet och eftersom jag hade ganska stora problem med mina knän fick jag ibland simma på badhuset när de andra hade "vanlig" gympa. För att gymnastikläraren skulle veta att jag verkligen hade varit där och simmat så fick badvakten varje gång skriva på ett "protokolll".

Jag glömmer aldrig denna dag. Jag kommer ihåg att jag kände mig så snygg i min blommiga baddräkt, i ett sånt där "tyg"- material... Simmade på längd efter längd och spanade in några ganska snygga killar i bassängen. Ville försöka imponera lite, så sköt ifrån rejält vid varje vändning och helt plötsligt hör jag bara ett märkligt ljud. Tjoff..tjoff... Sen började allt kännas jättekonstigt och med panik tittar jag ner och inser att elastisiteten i baddräkten har försvunnit. Min baddräkt hade helt plöstligt blivit ungefär 1,5 meter lång!! Jag höll ju på att drunkna när jag insåg detta. När jag i panik ska upp ur bassängen får jag försöka dra upp själva urringningen till hakan för att brösten ska hålla sig innanför, ändå är själva grenen på baddräkten nedanför mina knän. Så när jag i 190 km i timmen ska springa igenom HELA badhuset för att ta mig till omlädningsrummet så slår den långa baddräkten fram och tillbaka, och jag med det mesta blottat inför alla. Jag ville dö då! Det värsta var ju att jag var tvungen att gå förbi badvaktskillen för att hämta mitt protokoll. Jag kan ju erkänna att det satt hårt åt att besöka badhuset fler gånger efter det....


Kommentarer
Postat av: Madde

HAHAHAHAHAHA, vilka syner jag fick då jag läste detta. Skrattade högt! Oj oj oj vad roligt! Du verkar ju ha någon egen historia till nästan vartenda program i P3 Christer. Dom borde nästan ha för vana att ringa dig varje gång och be dig inleda programmet! :D hahahahah Den där borde du maila in!

2010-10-20 @ 21:06:07
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin svarar

Jo du, tror nästan att jag kunde ha ett stående inslag i deras program.. Det är väl därför jag gillar Christer så himla mycket, eftersom alla mina bravader passar in ;) Då är jag ju helt normal!

Jag vet inte ens om jag vill veta vilka syner du fick, hahaha....

2010-10-20 @ 21:29:02
Postat av: Susanne

O jösses! Jag minns när du berättade detta. Jag misstänker att jag skrattade lika mycket då åt din superbaddräkt XD

2010-10-21 @ 09:05:48
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0