Sista november

Tänk att det är sista november idag... Och i morgon är det 1 december.... Snart jul, helt otroligt. Snön ligger vackert vit här i Stockholm och det är en perfekt temperatur kring 7-10 minus! Jag njuter. Hoppas detta underbara vinterväder stannar länge. Medan alla stod och trängdes inne i Gallerian för att vänta på tunnelbanan stod jag nästan ensam på perrongen och väntade. Jag blir så lycklig av sånt här väder.

Idag satte jag upp julgranen och pyntade den. Ja, jag vet att det är lite tidigt...men vad tusan. Jag vill hinna få njuta av den länge, när man väl ska jobba för att få upp allt, annars blir det ju så himla kort. Det var en riktigt nostalgitripp för mig. Denna jul har jag nämligen vår gamla platsgran från min barndom. En riktigt gammal plastgran, den första varianten av gran som kom på marknaden i slutet av 70-talet eller början på 80-talet. Jag är allergisk mot granar, så mina föräldrar blev tvugna att skaffa plastgran. Inte så mysigt, men vad tusan gör man. På julen MÅSTE man ju ha gran. Jag verkligen älskar den gamla granen. Den har verkligen "riktiga" barr, och inte sånt där "trassel" som är på dom moderna granarna. Alla grenar får man även montera ihop en och en, som en riktigt byggsats. Jag har letat jättelänge efter en verklighetstrogen, men ingen är i ens närheten av så vacker som denna. Så när pappa skulle flytta så frågade han och jag ville ta granen. Jag tvekade inte en sekund.

Nu står den här i vardagsrummet, sååååå himla fin. Lovar att visa en bild i morgon. Nu är det dags att göra natt. Jag tänkte bara ge en liten snabb hälsning här men inser nu att jag skulle kunna skriva hur länge som helst!

Hörs i morgon. Natti natt!

Kommentarer
Postat av: frida

Åååh, det låter supermysigt med granen och allt. Jag älskar också vintern, hoppas den stannar läääänge! kram.

2010-12-01 @ 08:27:20
URL: http://fraidi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0