Städfredag

Idag har jag äntligen fått tummen ur att börja städa. Tänk att jag alltid lyckas skjuta upp det till sista sekund. Vet att jag efter förra gångens städomgång lovade mig dyrt och heligt att jag nu skulle hålla efter bättre så det inte blir så stökigt. Tror ni jag har gjort det? Nä då, ser ut som en hel armé med tonårsobstinata ungdomar har bott hemma hos mig. Hur svårt kan det vara att exempelvis hänga in kläderna i garderoberna igen när man går och lägger sig, alternativt bära dom direkt till tvättkorgen???  Nä jag måste givetvis "mellanförvara" dom på mitt sovrumsgolv eller på byrån. Så till slut vet jag inte vad som är rent och vad som är skitigt utan allt får åka i tvätten. Verkligen rationellt.

Men har lyckats röja ganska bra idag. Nu har jag burit fram dammsugare och skurhink också så är på god väg. Men som sagt är ju ute i sista sekunden. Ikväll kommer Fredrik upp och hälsar på. Vi ska tillsammans med Annika och Johan äta på den mexikanska restaurangen Tapachula. Blir spännande och se vad de har att erbjuda!

Sen kommer vi att bila ner tillsammans till Stockholm, så påsken firas i Stockholm/Västerås med omnejd. Blir trevligt. Hoppas på att kunna träffa nygifta brorsan och Minna när de kommer hem från Thailand. Bättre lycka denna gång!

Sen fick jag ett jätteroligt besked i veckan. Min älskade barndomskompis Karin kommer hälsa på mig. Det blir så att hon åker med mig upp i bilen och stannar fyra dagar i Luleå. Hon har aldrig varit i Luleå så det blir himla roligt. Och så får vi ju en genuin roadtrip ihop, inte fel. Kul att få något skoj att längta till!!

Nä nu är min kaffe och bloggpaus slut, bäst att fortsätta mitt städande. Hade tänkt att ha lite marginal, hade gärna velat hinna gå iväg och sola en sväng idag så man får sig lite färg. Känner sig en aningens piggare då.

Kram på er mina kära vänner och ha en underbar fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0