Underbar potatissallad

Igår gjorde jag en riktigt god hemgjord potatissallad, gjord på färskpotatis. Det blev verkligen dundergott så jag tipsar er alla om detta recept som för övrigt gick riktigt fort att göra. En favorit i sommar för mig!

Färskpotatissallad med ruccola
4 portioner

1 kg färskpotatis
1 rödlök
2 msk ljus vinäger
1 dl olivolja
1 tsk fransk senap
1 tsk salt
1 krm mald svartpeppar
8 soltorkade tomater
10 valnötskärnor
1 kruka ruccola
parmesanost
oregano

1. Koka potatisen. Skär löken i små klyftor.
2. Skaka ihop vinäger, olja, senap och kryddor till en dressing.
3. Skär den varma potatisen i bitar och varva den med löken i en skål. Häll över dressingen. Blanda försiktigt.
4. Skär tomaterna i bitar. Dela valnötterna i halvor. Blanda ner detta och ruccolan med potatisen.
5. Hyvla över parmesan och garnera med oregano.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Mmmm, ser mycket mumsigt ut.....

2010-06-14 @ 12:00:13
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Emma Aludden

Mums, det måste jag testa!

2010-06-14 @ 16:02:05
URL: http://aludden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0