Telefon med Madde

Jag måste bara återge ett samtal med Madde idag (jag har fått hennes godkännande att jag hänger ut henne här ;))

Jag - Vi borde baka semlor ihop.
Madde - Åh vad gott. Är det svårt?
Jag - Nej det är inte alls svårt. Jag har gjort det många gånger och är typ bra på det!
Madde - Men, det är ju semmeldagen snart!
Jag - Ja just ja, när är det?
Madde - Hmm.. jag tror att det är om typ två veckor? *börjar bläddra i almanackan*
Jag - Det är i alla fall en tisdag
Madde - *bläddrar*
Madde - Hmm.. alltså, jag hittar inte när det är och nu har jag kommit ända till slutet på mars.
Jag - Vad konstigt. Det borde ha varit. 
Madde - *börjar om från början igen*. Men DÄR är det ju!! 6 februari! Det är ju idag!!!!
Jag - Va?.....? Nä?
Madde - *tittar närmare*.. Oj... Det stod visst Samernas nationaldag. Inte semlornas nationaldag!!!!


Som om det ens heter Semlornas nationaldag? Ibland trillar inte poletten ända ner...

Känns så skönt Madde att det inte bara jag som levererar alla dessa klassiska kommentarerna.
Love U vännen!

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Ha ha ha!

2010-02-07 @ 09:38:49
URL: http://aludden.com
Postat av: Susanne

Hi hi hiii! Jag hoppas att ni lyckas baka goda semlor :O)

2010-02-07 @ 10:31:03
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.
Postat av: Mari

ni är ju för härliga ;) tack för det skrattet!

2010-02-07 @ 22:58:49
URL: http://mkemppainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0