Himlen kan vänta

Ikväll har jag maratontittat på SvtPlay.. På serien som heter Himlen kan vänta.. Den skildrar fem personer  som mitt i livet drabbas av en dödlig sjukdom. Jag började följa det när det gick för ett år sedan men såg aldrig klart det. Nu finns de gamla avsnitten på Play. Och nu på måndag visas ett nytt program där man får se hur det har gått sedan sist.

Kan ju bara erkänna att jag har gråtit, bölat och storgrinat... Och skrattat! Det är liksom när man ser sånt här som jag får perspektiv på livet.. Vilken himla livskraft och vilja att kämpa. Eftersom jag själv har upplevt liknande saker alldeles för nära så blir det väl ännu starkare. Jag rekommenderar er verkligen att se detta!!

Annars har dagen varit bra. Jag vaknade alldeles för tidigt för en lördag. Blev hembjuden till Sara och Danne på hemgjorda semlor, inte illa. Tack vännen!!

Sen blev det en tur till Sunderbyn för att träffa Elli, Matte och lilla goa Moa. Blev bjuden på middag, vi surrade om livet och såg på Melodifestivalen.

Nu är klockan galet mycket. Säger go natt!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0