Olivia är i himlen



Idag, tisdagen den 24 augusti 2010, klockan 12.30 blev lilla söta Olivia en ängel efter 13 år på jorden!

Allt känns så overkligt, det är så våldsamt tomt och märkligt utan att ha henne här. Jag liksom väntar på att hon ska komma springandes och hoppa upp i soffan. Men ingen Olivia. Hon svävar omkring bland stjärnorna tillsammans med Gizmo, Monique och Smurfy. Och mamma förstås. Hoppas hon hälsar henne så mycket. Och att hon ser hur mycket jag saknar henne!! Att det kan finnas så mycket tårar!



Lillskruttan har fått bandage efter blodprovet.

Hon var så snäll under alla undersökningarna, både vid blovprov och ultraljud.  Personalen på Djursjukhuset var oerhört gullig. Vi fick en ny veterinär som hette Mari Molin. Hon var oerhört proffsig och hade verkligen hjärtat på rätt ställe. När vi hade gjort ett ultraljud så visade det sig att min kärlek fått cancer. Den hade tyvärr spridigt sig så mycket så det fanns inget att göra. Det var dags att ta det tunga beslutet, att låta henne sluta lida och vandra över regnbågsbron.





Det går inte att beskriva den sorg jag känner just nu. Olivia är ju som mitt barn. Vi har levt ihop i 12 år, delat både sorg och glädje. Tack älskade Olivia för alla mysiga minnen du lämnar hos mig!

Hoppas du finns med mig vart jag än går. Jag älskar dig!

Jag avslutar med en gammal bild som fotograf Johan Baggström, Ztudio.se  tog på oss för flera år sedan som jag älskar så mycket. Det kommer fler underbara bilder på både Olivia och Gizmo som Johan har fotat tidigare när jag har dom på min egen dator.



Vila i frid älskade vän!

Mångar kramar


Kommentarer
Postat av: Eva

Älskade vän!

Åh, vad jag lider med dig och vad jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att lindra din smärta.

Sänder dig de allra varmaste kramar!

2010-08-24 @ 20:27:55
Postat av: Magnus

Usch vad tråkigt !

Ja relationen blev ju både stark o speciell er emellan . och ni var ju så söta ihop!

Tufft beslut att ta av dig men det bästa ändå

Nu får hon träffa mamma också...

MÅNGA Stora kramar från mig & Minna

2010-08-24 @ 20:34:31
Postat av: Madde

Gumman, jag lider verkligen med dig! Jag önskar det fanns något jag kunde göra för dig. Imorgon är jag all yours! Stora kramar från mig

2010-08-24 @ 20:58:45
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Jag blir så ledsen när jag läser detta. Men som jag sa tidigare idag när du berättade detta för mig. Det är bara att ringa, dag som natt. Styrkekramizar och varma kramizar från mig av hela mitt hjärta!

2010-08-24 @ 21:11:57
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Marie

Stackars, stackars dig... Usch, det är verkligen sorgligt. Jag förstår hur det känns.

En jättefin bild på dig och henne; såna bilder är ju värda guld. Hon har det nog bra nu.

Stor kram

2010-08-24 @ 21:25:18
URL: http://iammine.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag började gråta floder när jag läsa inlägget. Hon var så fin:). Det kommer att bli jobbig en tid framöver men det blir lättare med tiden. Många kramar.

2010-08-24 @ 22:30:47
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Emelie (Maddes kompis)

Djur blir verkligen som familjemedlemmar. Det är fruktansvärt när de försvinner. Beklagar sorgen!

2010-08-25 @ 10:17:57
Postat av: Jimmy

Älskade älskade Olivia!!

Världens underbaraste lilla kisse har lämnat detta liv efter att spridit så mycket glädje, trygghet och värme i nästan 13 år. Hon charmade verkligen nästan alla med sitt speciella sätt att vara! Herregud vad jag kommer att sakna dig och vetskapen om att du inte längre finns tillsammans med Malin. Du var den bästa lilla kisse misse på denna jord och jag kommer aldrig glömma alla år och stunder med dig! Tack älskade vän!



Jag förstår verkligen hur jobbigt det är Malin, inte minst när jag själv fäller floder mellan varven. Men jag är så tacksam och glad att jag fick träffa henne kvällen innan hennes avresa. Men försök att minnas allt roligt och mysigt hon gjort och hennes underbara sätt att vara, så kanske sorgen delvis kan ersättas av tacksamhet för alla de år hon fick vara din. Men man vill så klart alltid ha mer!!



Och kom ihåg att hon kunde inte ha fått en bättre och mer omtänksam "matte". Jag vet att hon älskade dig över allt annat och att hon lämnar detta liv med ett litet leende och ett välbekant "kurr" som tacksamhet för allt! Nu leker hon med Monique, Gizmo, Smurfy och klias av Gun!



Kram till dig och lilla vilsna Mandy!

2010-08-25 @ 11:18:35
Postat av: Malin

Guuuuuuuuuuuuuuuuuud så mycket jag önskar att det fanns något jag kunde skriva som hjälper. Men jag sitter här på jobbet och läser detta och får bita mig hårt i läppen för att inte börja storgrina. Att behöva säga hej då till sin älskade familjemedlem gör ONT!! Men visst är det precis som alla föregående talare beskriver, ni har haft ett fantastiskt liv tillsammans och massor med fina minnen.



Det gör ju inte att hon kommer tillbaka men du vet att hon haft det bra och att hon inte behövde lida av sin sjukdom!



Du har ju som tur är kvar en jättefin misse som du ska tillbringa många fina år tillsammans med och ge massor med kärlek!!



Massor med kärlek från Malin till Malin:)

2010-08-25 @ 16:48:14
Postat av: Malin

Det finns ju liksom inga ord..Inget man säger som gör det bättre. Har läst inlägget i omgångar med tårar i ögonen. Stor kram till dig!

2010-08-25 @ 20:41:27
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Mari

Massor med kramar till dig min vän....lider med dig...

2010-08-25 @ 23:35:30
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Linda

Du kommer att må toppen efter träningen! Det skulle jag behöva, känner mig degig!



Men först..överlevde du träningen?;).

2010-08-31 @ 20:20:55
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Annika

Lite sent inlägg men... jag förstår hur du känner, Olivia har det säkert supernice där hon är nu! Du vet att det är bara ringa när som helst, finns här för dig ALLTID.



Många kramar

2010-09-12 @ 10:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0