Minnen från Gotland - del 1

Det lär nog bli ett ganska långt inlägg med bilder från semestern, för jag vill ju visa så mycket som möjligt av vad jag har fått vara med om under min tre veckor.



Första dagen på semestern tillbingade vi på den underbara stranden nere vid Österholms, som bara ligger några få kilometer från stugan.



Den obligatoriska fot-bilden



Mycket nöjd är jag på denna bild. Om ni undrar varför Fredrik ligger med en långärmad tröja så kan jag skvallra om att han någon dag före vi åkte till Gotland, brände sig rejält på stranden. Räka var bara förnamnet :)



Självklart blev det grilltajm redan första dagen, och lite rosé givetvis.
Detta är verkligen sommar för mig!



Även missarna njöt av att få vara i stugan.



Olivia tar igen sig på skohyllan



Så söta ihop. Båda älskade kökssoffan!



Crocket förgyllde några av våra kvällar, kampen blev hård!





Ibland går det inte riktigt som planerat...



..men lika glad är jag för det :)



Olivia och jag myser på trappan



En av de vackra kvällarna så bestämde vi oss för att ta en cykeltur till Hoburgen. Vår tanke var att först åka till Majstregården och ta en mjukglass, därefter skulle vi ha picknick med vin, ost och kex för att se solnedgången.



Det blev inte riktigt vad vi hade planerat. När vi kom fram efter cykelturen så ser vi att de hade stängt för 10 minuter sen. Vilken antiklimax. Men sen kom det en jättegullig karl som jobbade där och lät oss köpa glass ändå, där kan man prata om service....därav mitt leende.





En nöjd Fredrik





Efter glassen så började vi cykla tillbaka längs Kettelviken för att leta upp en mysigt ställe att har vår picknick på. Denna vackra plats föll oss i smaken....



Mys



Mina fötter igen ;)



Ljuvlig utsikt från filten



Rosévin i plastmugg



Uppdukat på filten



Tyvärr varade det mysiga inte så länge. I stort sett direkt efter det att allt var uppdukat på filten märkte Fredrik att han hade en massa små, små röda djur krypandes på foten. Först såg det nästan ut som minifästingar men sen förstod vi att det var löss. Och inte få kan jag lova. Även jag blev bombaderad. Så det var bara att kasta i sig vinet och packa ihop ost och kex för att äta det hemma istället...



En liten paus vid fårhagen



Ett av alla de gulliga fåren i Kettelvik



På vägen hem lyckades Fredrik tippa ut alla kex på marken och det skrattanfall jag fick då gick inte av för hackor...




Kommentarer
Postat av: frida

Ni verkar verkligen ha haft det härligt, trots vissa missöden ;)



Själv hade jag två härligt veckor lite längre norrut på favoritön!

2010-08-05 @ 16:00:38
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Susanne

Fotbilderna är obilgatoriska och ska aldrig utelämnas :O)



Underbara kort! Tack för att du delar med dig :O)

2010-08-05 @ 20:45:36
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Malin

Frida: jo Gotland är verkligen en favoritö, hur ackert som helst. Längtar redan tillbaka!!



Susanne: nä jag håller på mina traditioner vad gäller fotbilder.. Mer bilder kommer...

2010-08-09 @ 07:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0