Storhandlat

Idag vaknade jag alldeles för tidigt, klockan sju. Det var Olivia som hade bestämt sig för att om hon inte får vara i sovrummet så ska inte jag heller få vara det. Hon jamade, jamade och tokskrek utanför dörren. Låg kvar i sängen ett tag och hoppades att hon skulle lugna sig. Började fundera på om hon inte hade mat eller vatten så klev upp. Hon började genast spinna och var nöjd. Hennes mission var genomfört. Och när matte väl hade masat sig upp så passade hon på att krypa upp i soffan och ta en lång tupplur. Gofisan!!

Idag har jag försökt deklarera, i ca 2 timmar!! Det gick inte så nu har jag fått ge upp. Det är min e-legitimation som inte fungerar. Ringde till teknisk support och fick hjälp. Vi trodde vi kom på felet, men sen när jag försökte igen så fungerade det ändå inte. Då orkade jag inte ringa upp igen och behöva sitta i telefonkö igen. Blir nog ett besök på Nordeakontoret i morgon. Tur jag för en gångs skull är ute i god tid med deklarationen!!

Jag har även tagit mig iväg till Willys för att handla efter Emmas inhandlingslista. Himmel vad härligt och bara veta vad man ska ha på en gång. Handlade inte riktigt allt just nu, eftersom jag kommer att åka ner till Stockholm på torsdag. Får handla resten där så jag kan följa menyn. Känns riktigt skoj. Idag var faktiskt första gången på en evighet som jag lyckades handla utan att komma ut med något onyttigt alls. Än en gång, tack Emma!!

Har stått och förberett en nötmix nu ikväll som jag ska ha både till frukost och mellanmål, riktigt gott. Just nu lagar jag middag, det blir chilimarinerad kycklingfilé och rotfrukter i ugn. Om jag har kvar energi efter maten så ska jag röja lite här hemma och sedan städa badrummet.

I morgon blir det förhoppningsvis en tur med Sara till IKEA i Haparanda. Lovade att följa med som sällskap om hon nu hade hunnit piggna till. Hoppas det. Kul att ha något att göra.

Nä måste kika till maten nu så den inte bränns för att jag sitter här och bloggar.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Jag ska ta med mig listan i morgon bitti och åka till Willys. Ska bli kul och se vad kalaset slutar på - jag hoppas på billigt!! Jag är riktigt taggad, det ska bli såååå roligt det här. Jag har en miljon kokböcker om du vill komma hit nån dag och kika inför din vecka :) Kram kram and let the challenge begin!

2010-04-25 @ 21:58:27
URL: http://aludden.com
Postat av: Annika

Vi är verkligen synkade ibland. :) Jag gav oxå upp på min deklaration igår... för min e-legitimation fungerade inte heller! :(

Det blir nog ett besök på banken. Synd att vi inte har samma bank för då hade vi kunnat ha bankdejt där. :)

Hoppas du har en bra dag i Happis!

2010-04-26 @ 10:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0