Hjärtklappning

Så var det söndag kväll igen.. Tycker dagarna rusar som aldrig förr. Jag har varit i Stockholm i helgen och vilket väder det har varit. Hur mysigt som helst. Gått i t-shirt både i lördags och idag.. Suttit på uteserveringar, varit på Skansen och bara strosat omkring.

Däremot var lördagskvällen inte alltför mysig.. Tog ett varmt bad och när jag ligger i det känner jag bara att jag blir jättekonstig.. Känner att hjärtat rusar, samtidigt som jag inte vet om jag ska spy eller inte.. Börjar kallsvettas och kan knappt stå upp.. Tar mig ur badet och är tydligen likvit i ansiktet.. Orkar inte ens hålla i ett juicepaket utan måste få hjälp.. Kändes som om jag var utmattad som efter en jättekraftig ansträngning.. Hade smått panik. Gick och la mig, det var den lördagskvällen.

Idag när jag var förbi MajBritt så berättade jag om min "attack" och hon tog fram sin blodtrycksmätare som hon har hemma.. Först gjorde vi ett test direkt när jag kom dit, hade 146/105.. Inte bra, alldeles för högt undertryck. Så jag vilade och satt och tog det lugnt hos henne, så tog vi ett nytt och hoppades på lägre resultat.. Var på 120/113.. Ännu värre.. Har ju haft problem tidigare med att jag har haft högt blodtryck när jag har varit och gjort cellprov eller kollat för p-piller mm.. Men när jag sen fick ett läkarbesök på vårdcentralen hade jag ju givetis normalvärde.. Men alla andra gånger, typ 5 gånger på raken så har jag haft högt annars. Men måste nog gå tillbaka.. För igår blev jag minst sagt rädd.. Trodde jag skulle svimma.. Känner fortfarande att hjärtat rusar på lite till och från... Vi har ju högt blodtryck i släkten också, så är nog bäst att vara på sin vakt..

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Men lilla vännen! Det måste du ju absolut följa upp. På VC finns blodtrycksmätare som man kan få låna hem och göra tester själv hemma under ex en veckas tid så att läkaren kan följa upp sedan. Tycker jag absolut att du ska begära att få göra. Jag hade problem med undertrycket i slutet av graviditeten och det är inget att leka med. BUMS med Malin till läkaren! Kram

2009-09-21 @ 08:01:12
URL: http://blogg.aludden.com
Postat av: Susanne

Men usch och fy! Stackare! Gör nu som Emma kräver! Och jag! Det lät så obehagligt! Kramizar!

2009-09-21 @ 18:42:28
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0