En vecka avklarad

Jag har ju inte bloggat något sedan jag började mitt nya jobb på Jajja Communications. Så här kommer en uppdatering vad som har hänt senaste veckan. Första dagen på jobbet gick kanonbra. Jag fick ett jättegulligt mottagande av alla.. Stod bland annat en liten gullig blomma på mitt skrivbord när jag kom. Jag har fått lära mig alla datasystem och fått förklarat allt tekniskt kring SEO..dvs sökoptimering. Mitt första intryck är att detta är ett kanonjobb. Är ett intressant ämne och marknadsföring via nätet ligger ju helt rätt i tiden. Det verkar även vara så att Jajja satsar mycket på nöjd personal. Så jag är minst sagt helnöjd =)

Jag har fått medlyssnat på mina kollegors samtal och även lärt mig göra offerter i vårt säljsystem. Snart väntar mitt första säljsamtal.. Spännande..

Däremot har det varit ett par riktigt jobbiga dagar vad gäller mitt blodtryck. Jag har haft ett rejält tryck över bröstet flera dagar som inte lagt sig. Jag har haft jättesvårt med andningen och varit helt slut. Så idag har jag varit till läkaren igen. Fick ta fler blodprover och nytt EKG. Det visade sig att mitt hjärta inte orkar syresätta blodet tillräckligt, det är därför jag blir så andfådd och får tryck. Jag har även fått en inflammation vid mitt revbensfäste (pga att hjärtat har tryckt på så mycket) som gör att det värker så mycket som det gör just nu. Så läkaren bestämde att jag skulle få en blodtrycksmedicin i väntan på remissen till Sunderbyn.. Från första början ville hon ju inte sätta in den före undersökningen men nu sa hon att det var tvunget att börjas med redan nu.. Annars skulle jag kunna överanstränga hjärtat och i värsta fall få en hjärtinfarkt... Så nu får vi se hur det går, hoppas på att medicinen lindrar lite.. Blir galen av att må så här.. Har ju bara jobbat, ätit och sedan gått och lagt mig varje kväll. Totalt slut! Känns ju skapligt pinsamt på nya jobbet att komma med dessa krämpor, menn vad ska man göra??? Har pratat med chefen och han är verkligen jättegullig och förstående.. Känns skönt.. Det tar ju inte bort min ångest över det här men lite bättre känns det.

Nu ska jag softa lite i soffan innan jag ska lägga mig...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul att nya jobbet verkar så kanon! Och att du verkar ha en toppenchef :O)



Ta hand om dig vännen! Kramizar!

2009-10-23 @ 00:03:00
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Linda och Molly

Så skönt med en förstående chef! Sånt gör saken så mycket bättre när man mår skit. Hoppas du snart mår bättre, ta hand om dig, kramar!

2009-10-23 @ 12:38:49
Postat av: Linnea

Grattis till jobbet! Vad hemskt att du mår så dåligt, det ska man inte behöva göra i din ålder! Hoppas du mår bättre av medicinen!

Kram Linnea

2009-10-26 @ 21:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0