22 par strumpbyxor

I fredags drog jag igång stora städardagen. Är så less på att alltid ha sån kaos i byrå och garderober. Så nu bestämde jag mig för att rensa ut det som jag faktiskt inte kan ha. Har någon ful ovana att spara på en massa kläder som jag inte kommer i...men som jag "ska ha när jag gått ner lite".. Det är bara att inse att jag inte går ner i vikt just nu, och lyckas jag ändå med det så vill jag nog inte ha det gamla...för det har hunnit bli omodernt. Och det är faktiskt ganska deprimerande att varje dag när man öpnnar garderoben bli påmind om sitt "misslyckande".

Så jag minst sagt plöjde mig igenom garderoberna. Gud vilken befrielse!! Insåg däremot att jag nog behöver köpa nya trosor..var inte många jag rymdes i..aj aj.. Det jag däremot INTE behöver köpa är nya strumpbyxor och leggings.. Efter att ha rensat ut alla trasiga (varför man nu sparar trasiga) så insåg jag att jag hade 22 par!!! 22 PAR!! Herre jisses!! Behöver inte köpa nya på flera år.

Hann få riktigt fint och välordnat, plus en stor hög med kläder som jag ska skänka bort. Dels låter jag kompisar kolla igenom om det är något de vill ha, annars skänker jag det till Röda korset. Då kommer de till användning iallafall.. Nu återstår två garderober att gå igenom, får göra det vid läge..

Kommentarer
Postat av: Susanne

Duktigt av dig! Skulle nog behöva gå en rond i mina garderober.....

2009-10-14 @ 01:54:18
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0