Umeå x 2

Här kommer nu en liten sammanfattning om mina två helger i Umeå som jag varit på sista tiden.
Första svängen jag var ner så passade jag på att träffa min barndomskompis Niklas som normalt sett bor i Göteborg men läser en distanskurs i Umeå. Helt sjukt roligt. Vi har ju inte setts ordentligt på herrans massa år (sen gymnasiet) om man bortser den korta sväng jag passerade Umeå tidigare och han råkade vara där (tror jag berättade det i ett tidigare inlägg..).

Det var verkligen HUR kul som helst. Vi surrade gamla minnen, diskuterade vad alla i gamla klassen kan tänkas göra nu, drack vin och gick sedan ut och gjorde Umeås nattliv farligt! Tack Niklas för en superduperrolig kväll!! Hoppas vi kan ses nästa gång du är upp.

Här kommer lite blandade bilder från kvällen...





Niklas rockar loss i dimman på Rex



Den obligatoriska "båda måste vara med på samma bild"


Lördagen spenderades först genom en lång shoppingrunda med Maria. Vi passade även på att ta en fika som som vanligt spårade ut.. Jag fick ett sånt där hysteriskt skrattanfall när tårarna sprutar och det inte går att få fram ett ord. Folk runtomkring började smått stirra ut mig men det gick liksom inte att göra något åt det. Maria fattade inte heller vad det var frågan om..när jag äntligen fick tillbaka ordets gåva så lät det ju inte så skoj längre... Men ett härligt skratt var det.. kan ju bero på att jag endast sov två timmar natten före.. Man tror ju fortfarande att man är som 18.. =)

Sen lagades det trerättersmiddag hemma hos Maria och Niklas (en annan Niklas), dracks vin, sågs på Dansbandskampen och spelades musik och sjöngs låtar. En riktigt toppendag.



Tack Maria och Niklas för en underbar helg!!

Så där, då var helg nummer 1 i Umeå avklarad men det skulle inte ta länge tills jag styrde kosan tillbaka. Närmare sagt helgen därpå. Jag, Stina och Roffe skulle på Takidas konsert. Nu slutade det tyvärr med att Stina fick vara hemma på grund av ett rejält ryggskott, och det var inte långt ifrån att även jag blev hemma (Gizmo var ju dålig). Tack vare underbara Krooken som tog hand om mina missar kunde jag fara. Tack vännen!!!

Vi bodde hos Nisse (Anders) i Umeå och blev utgång både fredag och lördag. Här är lite bilder från helgen som var riktigt galen.. Har nog aldrig skrattat så mycket. Jag kan tycka jag har sjuk och snuskig humor ibland, men det var ingenting mot detta.. Gode gud.. Som Roffe sa om Nisse.. "kung av bröst".. ja ni förstår vad ribban låg på skämten..




Roffe, DW och jag på Allstar i Umeå



Jag och Nisse fular oss

På lördagen blev det dels en sväng på stan. Efter vdet bjöd Roffe och Nisse på middag för mig och två tjejer till. Kan ju lova att det var god mat eftersom båda är kockar.. Blev heta räkor till förrätt och till varmrätt blev det lammfilé med blå potatispuré och en sås som var gudomlig.

Sen var det äntligen dags för konserten med Takida. Himmel vad bra det var. Jag har ju varit på en Takidakonsert tidigare men den var inte alls lika bra som den här. Vilket drag. Idunteatern var full till bristningsgränsen.







Bild från VK



Bild från VK.

Detta var en riktigt rolig helg. Så det är tydligen i Umeå man ska hänga när man ska ha skoj =)
Tack alla inblandade för att detta blev så skoj som det blev.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Va kul att se bilder på Niklas :O)



Ja, Takida är grymma live!

2009-11-23 @ 21:07:20
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Madde

Men oj vad du hunnit uppdatera:) Verkar ju som om du haft två riktigt trevliga helger!

2009-11-24 @ 08:41:49
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0